ÜLKER'İN TURKALAŞAN PAZARLAMASI
Kola Turka reklamları gündemi uzun bir süre meşgul etti , çok konuşuldu. İzlenme , tüketicinin dikkatini çekme gibi bakımlardan çok büyük bir yüzdeye ulaştı.
Peki bir reklamda asıl amaç nedir ? Rayting almak mı , ürünü konumlandırmak istediğiniz noktaya yerleştirilmesi mi ? Tüketici reklamlarla güzel vakit geçirdi , eğlendi fakat ürün tüketici algılamasında nasıl bir noktada ? Dikkat tüketime dönüştü mü ?
Bir Türkün el arabasıyla Amerikan sokaklarında patates diye bağırarak patetes satması komik bir olaydır. Dikkat çeker , eğlendirir de… Ama ya bu imaj ürüne yapışırsa ? O modern hayat içerisindeki bu lokal tavır , ürünü anti-modern , lokal ,Türkçü , gelenekçi bir noktaya taşımaz mı ? Bu imaj Coca-cola gibi gençliği , dinamizmi , hareketi simgeleyen bir rakip karşısında nasıl tutunabilir ? Hedef kitle olan genç kesim sizce hangisini tercih eder : geleceğimi yoksa geçmişi mi ?
Ülker çok iddialı bir çıkış yaptı , gündemi meşgul etti fakat reel pazarda kola’nın rakibi olup , kola’nın Pazar payını ele geçiremedi. Kola yerine ayran tercih eden orta yaş üstü kitlenin önüne Turka’sını bir alternatif olarak koymakla yetindi. Futbol topu dağıtarak Cola’nın geçmişte uyguladığı klasik promosyon çalışmalarını tekrarladı ve Cola’nın pazarlama stratejisini Turkalaştırdı.
5 comments:
Merhaba,
Cola Turka' nın stratejilerini ve Ülker çatısı altındaki çikolatalardan vermek gibi boş yok başlıklı promosyonlarını baştan beri çok yerinde değerlendiremedim. Söylediklerinize katılıyorum. Bir şehir efsanesi haline dönüşse de çok yer edinen bir duyum var. Cola Turka' nın pazara girmesinden önce proje aşamasında Coca Cola Türkiye genel bir işten çıkarma ve sözleşme feshi gerçekleştiriyor.Bunu duyan Ülker grubu da pazarlama ve finans üst düzey yöneticilerini Cola Turka için alıyor. Bu durumda pazara takipçi stratejiyle girmelerini çok da yadsımamak lazım sanırım.
merhaba,
Mustafa bey şu ana kadar okuduğum tüm yazılarınıza katıldım ve yazılarınız çok hoşuma gitti.
Malesef bu yazınıza katılmıyorum ülker firması türk insanının milliyetçilik ve türkçülük karakterislik özelligini kullanarak bunu bir pazarlama karması elamanı ile gayet başarılı bir çalışma cıkardı. şu an çin reklamın satış etkisini bilemiyorum yani herhangi bir araştırma yapmadım ama iletişim etkisi bence mükemmel. zaten dana once bu şekilde bir colanın piyasaya cıkacagını ben sezmişdim çünkü uygun zemin hazırlandı.. eger türksen coco cola içme falan filan .. hatırlarsınız. bunun sonucundada colaturka hem ürün isimi hemde şeçilen reklam konusu bakımından türk halkının milliyetcilik ve türkçülük kavramlarını kullanarak mukemmel bir pazarlama stretejisi ile piyasaya adını yazıdırdı. BEnde colaturka içiyorum :P
merhaba,
Mustafa bey şu ana kadar okuduğum tüm yazılarınıza katıldım ve yazılarınız çok hoşuma gitti.
Malesef bu yazınıza katılmıyorum ülker firması türk insanının milliyetçilik ve türkçülük karakterislik özelligini kullanarak bunu bir pazarlama karması elamanı ile gayet başarılı bir çalışma cıkardı. şu an çin reklamın satış etkisini bilemiyorum yani herhangi bir araştırma yapmadım ama iletişim etkisi bence mükemmel. zaten dana once bu şekilde bir colanın piyasaya cıkacagını ben sezmişdim çünkü uygun zemin hazırlandı.. eger türksen coco cola içme falan filan .. hatırlarsınız. bunun sonucundada colaturka hem ürün isimi hemde şeçilen reklam konusu bakımından türk halkının milliyetcilik ve türkçülük kavramlarını kullanarak mukemmel bir pazarlama stretejisi ile piyasaya adını yazıdırdı. BEnde colaturka içiyorum :P
kyrie 3
louboutin shoes uk
nike shoes
ralph lauren uk
calvin klein underwear
supreme clothing
kobe shoes
converse outlet
golden goose
golden gooses sneakers
air jordan
off white t shirt
michael jordan shoes
off white hoodie outlet
kyrie 9
palm angels
yeezy gap
jordan shoes
off white outlet
supreme clothing
Post a Comment