(Satış) - (ürün avantajı + fiyat avantajı + hizmet avantajı) = SİZ
Bir ürünü sattınız farzedelim. Bu satıştan ; ürün avantajı + fiyat avantajı + hizmet avantajını toplayın ve satıştan çıkartın : işte sizin yarattığınız katma değer budur
(Satış) - (ürün avantajı + fiyat avantajı + hizmet avantajı) = SİZ
Siz faktörü ne kadar büyükse şirketiniz o kadar amatör demektir. Profosyonel firmalar satıştaki “siz” oranını minimum düzeyde tutar. Ne kadar çok insiyatif kullanıyorsanız belirsizlik o oranda fazla demektir. İnsiyatif , politika eksikliğinin pratik bir sonucudur. İnsiyatifin olduğu yerde bu insiyatifi doğru kullananların liderliği vardır. Sistem kaybolur , kişiler ön plana çıkar.
Sonsöz : Bir yerde lider varsa , orada kurtuluş savaşı veriliyor demektir.
1 comment:
peki bu bizleri yani pazarlamacıları köreltmezmi
Post a Comment