16 July 2006

TAKLİT


Taklit , bir yaratıcılık korsanlığıdır.

Tüketimdeki birincil belirleyici refleksin fiziksel ihtiyaç olduğu gelişmemiş toplumlarda bir malın değeri : üretim maliyeti + % 10 kar marjıdır. Fiziksel ihtiyacın doyum noktasına ulaşmadığı toplumlarda değer satamazsınız.

Değeri üretemez , değeri üretecek olan emeğin ve zamanın maliyetini topluma satamazsınız.

Bunun daha kolay bir yolu taklitdir.

Değeri bir maliyet haline dönüştürmeden kopya ederek toplumun önüne sunmak.

Bu konuyu başka bir yazımızda inceleyelim ancak bu değerin ötesinde son dönemlerde çok basit yöntemler dahi kopyalanmaya ve benzeşmeye başlandı.

Dün TV’de dikkatimi çeken bir reklamda ; reklam bittikten sonra alt kısımda firmanın logosu açılıyor. Yani KOÇ ‘tan araklanma bir uygulama.

KOÇ piyasaya sürdüğü ürünlerde “ KOÇ güvencesi altındadır “ mesajını vermek için böyle bir yol izliyor. Piyasaya yeni sunduğu ürünlerinin kabul edilebilirlik sürecini kısaltmak, ürünü tüketici algısında daha güvenli bir noktaya yerleştirmek için bir anlam ifade eden logosunu kullanabiliyor .

Peki benim dün televizyonda izlediğim , ismini daha önce hiç duymadığım firma , niçin böyle bir uygulamaya yöneliyor ? Orada açılan logonun nasıl bir anlamı olup , nasıl bir mesaj verebilir ? Bir anlam ifade etmeyen bu logonun ürüne nasıl bir katkısı olabilir ? İlk defa tüketicinin karşısına çıkan bu firma KOÇ’tan araklanma bu yöntemle amatör bir imaj oluşturmaz mı ?








TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us