21 October 2006

Otomatik müşteri sadakat uygulamaları ve müşteri tepkisi


Türk filmlerinde sık sık tekrarlanan bir replik vardır :

Kadir : Seni seviyorum Nalan ?
Nalan : Bunu daha önce kaç kıza söyledin, alçak ?

Dün bir firmadan sms geldi .

Bayramınızı en içtem dileklerimizle kutluyoruz , bayram süresince yapacağınız alışverişlerde size özel hediyeler için çay içmeye bekliyoruz .
Müşteri : bunu daha önce kaç müşteriye söyledin , alçak ?

Müşteri inanmadığı , samimiyetsiz bir mesaja olumsuz tepki veriyor. Özel bir anlam bulamadığı mesaj, müşteri için gürültü haline gelebiliyor. Kurduğunuz bu anlamsız iletişimle müşteriyi sıkıyor ve müşteri sizden kurtulmak isteyebiliyor. Dün gittiğim Kiğili mağazasında kasiyerin ısrarına rağmen müşteri ne cep telefonunu ne de mail adresini vermek istemiyordu. Müşteri fayda göremediği bir ilişkiyi musallat olmak olarak görüyordu. Sadakat yaratmanın klasik yaklaşımlarında müşteri kendisine sadık bir figüran rolü biçildiğini hissediyor ve bu oyuna direniyordu. Siz siz olun müşterinizi müşteriyle aldatmayın…

TwitterTakip

1 comment:

Anonymous said...

21. y.y. yalnızlar şehrinde insanları anımsayan sadece firmalar kaldı , her yalnız insan aynı tepkiyi vermeyecektir

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us