Standartlaşarak sıradanlaşmak
4-5 Hafta önce yağmurlu bir günde boş vaktimi değerlendirmek için aracımın iç kısmını yıkatmaya verdiğimde şöyle bir yanıt aldım : Yağmurlu günlerde iç yıkama yaptıran müşterilerimize dış yıkamayı da ücretsiz yapıyoruz…
Yine 1-2 hafta önce yağmurlu havada Ankara’daki ünlü Sonax yıkamaya aracımın içini yıkatmak istediğimi söylediğimde ise : iç yıkama yaptıran müşteriden dış yıkama parası da alıyoruz ,
Sistemini kurmuş firmaların bu ufak ayrıntıları görememesi , standartlaşan hizmetlerin müşteriye eğilememesi bazen müşteriyi duymalarını engelliyor. Standartlaşmış , dinlemeyen ve duymayan “ İyi hizmet “ her müşteride aynı tatmini yaratmazken , daha ufak firmaların sağladığı “ uygun hizmet “ koşullara uyum sağlayıp esneyebiliyor , müşteriden gelen beklentiye “ tabii efendim “ yanıtını verebiliyor.
Her ayrıntıyı düşündük , tavrıyla müşterisini konuşturmayan yaklaşım bugünün profosyonellik yanılsamasıdır
Takip
Yine 1-2 hafta önce yağmurlu havada Ankara’daki ünlü Sonax yıkamaya aracımın içini yıkatmak istediğimi söylediğimde ise : iç yıkama yaptıran müşteriden dış yıkama parası da alıyoruz ,
Sistemini kurmuş firmaların bu ufak ayrıntıları görememesi , standartlaşan hizmetlerin müşteriye eğilememesi bazen müşteriyi duymalarını engelliyor. Standartlaşmış , dinlemeyen ve duymayan “ İyi hizmet “ her müşteride aynı tatmini yaratmazken , daha ufak firmaların sağladığı “ uygun hizmet “ koşullara uyum sağlayıp esneyebiliyor , müşteriden gelen beklentiye “ tabii efendim “ yanıtını verebiliyor.
Her ayrıntıyı düşündük , tavrıyla müşterisini konuşturmayan yaklaşım bugünün profosyonellik yanılsamasıdır
No comments:
Post a Comment