25 October 2006

SATICI KİMLİĞİ ve YARATTIĞI MESAFE


Seni sevdiğim için arkadaşım değilsin , arkadaşım olduğun için seni seviyorum ... Arkadaşlık ilişkisindeki oluşan bağın formülüdür bu. Bir insanı arkadaşınız olduğu , ortak bir zamanı paylaştığınız , beraber tebessüm ettiğiniz ve üzüldüğünüz için seversiniz. Sevgi aynı yolda ilerledikçe mayalanan bir duygudur. Sevgi yoktur , sevgi oluşur.

Bu ilişkiyi satıcı müşteri ilişkileri açısından hiç düşündünüz mü ?

İnsan da müşteri de toplumlara benzer. Tanımadığından ürker , bildiğine bağlanır. Ürün odaklı bir ilişkide satıcı olmanın ötesinde müşteriye yaklaşamazsınız. Müşteri için kapıdan giren her satıcı sadece bir satıcıdır , ürününü anlatıp giden de. Kapıdan çıktığınız anda ürünü anlatan bir reklam panosu ya da bir reklam kuşağı gibi müşteri hafızasındaki görüntünüz kapanır.
Müşteri aradaki menfaat ilişkisinden dolayı genellikle negatif bir bakışla satıcıyı, satıcı kimliğinin ötesindeki sizi göremez , müşterinizin size dokunmasına , tanımasına izin verin.
İlişkinin içine zaman girdikçe insanlar daha hoşgörülü olur . İlk karşılaştığınız andaki yaptığınız hatalar bir hata olarak dururken , belirli bir süre sonra hata bir espiri malzemesi , sempatik bir hareket olarak algılanır.

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us