12 June 2008

Yanlış soruyu soran kişi genellikle doğru müşteridir


Bir mağada müşteri olarak bulunuyorum. Bu sırada bir bayan girerek , ufak bir tamirat yaptırmak istediğini söylüyor. Esnaf fazla bir tutar tutmayacağını tahmin ettiği iş için ” biz yapamayız , işler yoğun “ cevabını veriyor.

Yorum : ufak tamirat yaptırmak isteyen tüketici eğer başka bir mağazayı değil , o kişiyi tercih ediyorsa , bunun anlamı ; o tüketicinin sürekli müşterisi olduğu bir mağazası yok demektir. Yani , bu tüketici sadık müşteri haline getirilebilecek potansiyel bir müşteridir.

Müşteri tezgaha yaklaşıyor : pardon, bunu nasıl kullanacağımı bilmiyorum da , yardımcı olabilir misiniz ?

Tezgahtar memnun olmadığını ifade eden şikayetçi bir bakışla içinden “ gel de anlat “ şimdi , diyor

Oysa şöyle düşünmeliyiz : demek ki bu tüketiciye daha önce bunun nasıl kullanıldığını kimse anlatmadı , müşteri bunu izah edecek bir kişinin müşterisi değil…

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us