Yeni algılamalar ve hipermarket ürün yerleşimleri
Yaşlı insanların uzanamayacakları noktalara yiyecekleri koymak, sadece o ürüne uzanamamaları sonucunu vermez; ayrıca yaşlı insanlara, yaşlı olduklarını da hatırlatarak, belki o insanların dahi hissedemeyecekleri psikolojik bir baskı oluşturur , rahatsızlık yaratır.
İnsanlar tüketmekten zevk almalarına karşın, obezite gibi kavramların çok sık kullanılmasıyla birlikte “ çok yeme, sürekli tüketme “ düşüncesinden rahatsızlık duyuyorlar. Bu etki son yıllarda oluşan bir etkidir ; dolayısıyla hipermarketlerin dizaynında bu etkiyi göz önüne alarak bazı değişiklikler yapmak zamanı gelmedi mi ?
Örneğin, bir alışveriş merkezine giriyorsunuz , 1. koridoru geçiyorsunuz her taraf yiyecek , 2. koridoru geçiyorsunuz her taraf yiyecek , 3. koridoru geçiyorsunuz ve yine yiyecek… Bu yiyeceklerle örülü koridorlar uzadıkça uzuyor … Peki , bu kadar uzun süre bu yiyecek bolluğuna maruz kalmak, nasıl bir psikolojik etki yaratıyor ? Buradaki tekrar obezite gibi negatif algılamaları çağrıştırmıyor mu ?
Geleneksel market dizaynında, örneğin; cipsler marka marka sırayla yan yana dizilir. Bazı marketlerde 15-20 mt.’yi bulan bir uzunluktur bu. Bu sayede müşteri aradığı cips bölümünü daha kısa sürede bulur ve istediği markayı ve çeşidi seçebilir. Bunun yerine daha farklı bir dizay ile bu cipsleri belirli alanlara dağıtmak daha mantıklı olmaz mı ?
No comments:
Post a Comment