GİTT'e KARŞI PO-MAN

Petrol ofisi bugüne kadar “yurtsever benzin” sloganını kullandı , ancak bu kavrama anlam yükleyemedi. Tüketici açısından herhangi bir fonksiyonelliği ve faydası olmayan boş bir kavram olarak kaldı. Opet , temiz tuvalet kampanyası , çevre ağaçlandırması gibi pratik kampanyalar düzenlerken BP etkili bir rekabet stratejisi geliştiremedi , anlamsız bir nakaratı tekrarlayarak tüketiciyle iletişim kuramadı.
Şimdi azalan Pazar payı ve opet stratejisine karşı Po-Man ‘i kullanmaya çalışıyor. Oysa basit bir kural vardır : çizgi karakterlerin inandırıcılığı ve gerçekçiliği daha zayıftır. Petrol Ofisi “ yurtsever benzin” sloganında olduğu gibi bu kahramanıyla da anlam yoğunluğu yükleyip mesaj vermeyi , gerçekçi bir zemin oluşturmayı beceremiyor. Tüketici izlediği bu çizgi kahraman ile gerçeklik arasında bir bağlantı kuramıyor. Böyle devam ederse , Gitt yol alacak , PO yurtsever bir gazi …

1 comment:
Pazarlama konusunda uzman olmasam da yorumunuzu çok gerçekçi buluyorum. Özellikle Petrol Ofisi'nin reklam bütçesini göz önüne aldığımda çok daha anlamlı, tüketicinin zihninde somut kazanımlar elde ettiğini hissettiren, herkesin konuştuğu (Turkcell'in sıkılan adam ve "ben bilgisayar bilmiyorum cep telefonu biliyorum" reklamlarında oluduğu gibi...) reklamlar yapması gerektiğine inanıyorum.
Dağıtım sektöründe hedef kitlesi olarak sadece son tüketiciden çok; istasyonları, hava ve deniz nakliyecileri gibi büyük ticaret aktörlerini görmeli, reklamlarını daha profesyonelce yapmalıdır.
Gitti ise tebrik ediyorum, Çin tehdidini açık bir şekilde ortaya koymasını ise ayrıca kutluyorum...
Saygılarımla,
Serhat
Post a Comment