22 November 2006

Müşteri durumuna göre değişen pazarlamacı görevi



Pazarlamadan anlayanlar bilir ki, “almak istemeyene mal satamazsınız.” diyor Prof. İsmail hoca.

Almak isteyen zaten hazır bir müşteridir ve çoğu zaman satıcı arkadaşlardan ziyade müşteri temsilcisi , sipariş elemanı gibi arkadaşlar ilgilenir bu tür müşterilerle. Bizim işimizin başarısı ise çoğu zaman almak istemeyen müşteriyi zorlamadan ikna etmek , memnuniyetini ve devamlılığını sağlamak ile ölçülür. Alan müşteri şirketin , almayan müşteri satıcının kabul edilir. Pazarlamacılar için ise alan müşteriye mal satmak başarı değil durumu devam ettirebilmektir , başarı almak istemeyenin dikkatini çekmek , ilgi uyandırmak , ikna etme süreçleriyle ölçülür.

Yine pazarlama der ki, “müşteriye mal satılmaz; malı müşteri kendisi alır.” “Bana şunu sattılar” demeyiz, “Şunu aldım” şeklinde devam ediyor İsmail hoca.

Malı müşterinin kendisinin aldığı durumlarda pazarlama bunu diyemez , daha üst bir hedef koymak zorundadır. Deneyimlerim bana öğretmiştir ki bunu diyen pazarlamacılar önce kırtasiye işlerine doğru bir kayış yaşar , daha sonra da işlerini kaybederler. Eğer önünüzde ürününüzden alan bir müşteri var ise ; pazarlama hedefini farklılaştırmak , bir ileri seviyeye taşımak zorundadır. Satıcı “ şunu aldı” demez “şunu sattım” der.

Bir müşteri sizden 1 adet ürün aldığı zaman sadece o gün için “ 1 adet ürün sattım” diyebilirsiniz. Ertesi gün aynı şeyi söyleyen bir satıcı düşünemiyorum. İyi bir satıcı ertesi gün geldiğinde “ bugün o 1 adet ürün alan müşteri için ne yapabilirim “ sorusunu sorar.
Ukalalık yaptıysam İsmail hocamdan affola ,

TwitterTakip

2 comments:

İsmail Hoca said...

Sevgili Zeyrek,
Bu yazınızı bu kadar geç okumuş olmam benim kusurumdur. Ne yapayım ki, bloglar o kadar bol üretim yapıyor ki, yakında "pes etmekten" korkuyorum.
Affımı talep ettiğiniz konuda, vurgulamak istediğim husus, sizin duruşunuzdan, yazdıklarınızdan fazla farklı değil. Satıcıların görevlerini ve etkilerini elbette inkar mümkün değil.
Alıntıladığınız sözlerimle, ne yapıp edip, alışveriş işini müşteri gözüyle görmeye çalışmanın, müşteride almak isteği uyandırmanın ve ona "kendi özgür irademle satınalmaya karar verdim" duygusunu yaşatmaya uğraşmanın satış işini daha da kolaylaştıracağı gerçeğine işaret etmek istemiştim.

Anonymous said...

explained most people reimburse their particular financial loans when they're due along with without problems
A respected financial debt nonprofit is attempting the numerous many people looking towards these individuals pertaining to assist throughout payday loan financial obligations to make sure you 2x the. unsecured debt charitable shows around used typically the quickly, high attention lending options at the moment. Typically the charitable pronounces several years previously the volume of shoppers with them has been simple.
pożyczki na dowód
pożyczka gotówkowa millenet
pożyczki prywatne
http://kredytybezbiku.biz.pl
pożyczka na dowód

http://kredytybezbik24.net.pl
http://pozyczki-prwatne.net.pl
http://pozyczki-prwatne.com.pl

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us