26 August 2006

Anadolu'da Yönetmek Sarsmaktır



Avrupa yakası dizisinde dergi sahibi kişi sürekli , parmaklarıyla klavye kullanıyormuş gibi yaparak “ hadi arkadaşlar çalışın , çalışın , çalışın “ diyerek bunu her geliş ve gidişinde tekrarlar.
-------- *** -----------

Çoğu işletme yöneticileri çalışanlarını yönetirken şu tür yönlendirmelerde bulunduklarını görürsünüz : çalış , kazan , işi bitir , hallet … oysa bunlar belirsiz hedeflerdir. Yönlendirmez ve yönetmez ; bir telaş ve ne yaptıracağını bilememe , konuya hakim olamama halidir. Verdiği paranın karşılığını alma ya da bulunduğu yöneticilik konumunun gereğini yerine getirmek için sergilenen bir tüccar yaklaşımıdır . Aslında bu tür bir yönetim “ ben de ne yapılacağını tam olarak bilmiyorum “ anlamına gelir. Yönetmez , hareket etmesi gerektiğinin işaretini verir.

Çalışan ise bu tür bir belirsiz mesajla nasıl hareket etmesi gerektiğini kestirememenin ve hareket etme zorunluluğu altında gergin bir psikolojiye sürüklenir. Yönetim “şu şekilde yap” diyerek yönlendirmemekte ve sorumluluğu paylaşmamaktadır. Çalışanın üzerine yüklenen risk endişeyi makul bir düzeyin üzerine çıkartır.

Cevabı verilemeyecek bir soru tehdittir. Nasıl olacağını söylemeden yapılmasını istemek “ her ne koşulda olursa olsun yap , ben anlamam “ küstahlığını içerir. Ve Anadolunun her köşesinde bol bol bulunur.

TwitterTakip

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us