07 July 2007

alışveriş, artık bir eğlencedir



The new york times gazetesinde okuduğum bir makaleye göre , Amerikada bazı sektörlerde online satış grafikleri düşme eğilimi göstermiş. Oysa , birçok uzman , gelecekte online satışın hayatımızın vazgeçilmez bir gerçeği olacağını iddia ediyordu. Online alışveriş önemli bir zaman tasarrufu sağlıyordu …

Peki , her şeyin daha hızlı olduğu bu dönemde , tüketici geri kalan zamanında sizce ne yapacak ?

Çalışma süreleri giderek kısalırken ortaya geniş bir zaman dilimi çıkıyor.Tüketici, geri kalan bu zamanı sanal bir alemde , pratik bir şekilde işlerini hallederek evinde oturmayı mı tercih edecek ?

Gelecekte tüketici zamanını pratikleştirerek ona paketlenmiş bir biçimde vermenizi değil , zamanını almanızı bekleyecek. Gelecekte en önemli problemlerden bir tanesi zaman olacak ; en iyi ürün ve hizmetin yanında en iyi interaktif deneyimi sağlayan kazanacak.

Sorunsuz bir şekilde hızla ürünü teslim etme sonucundan çok , bu alışveriş sürecini yönetmeye odaklanacaksınız. Ürün teslimatı , hız gibi noktalar artık herkesin yapabildiği , rekabet üstünlüğü sağlayan noktalar olmayacak. Bu alışveriş sürecine nasıl farklı eklemeler yaptığınız daha önemli olacak.

Sorunsuz bir şekilde , kapıya teslim , iyi giyimli ve güleryüzlü bir teslimatçı müşterinizden imzasını alıp geriye döndüğünde sıradan , eğlencesiz ve banal bir firma olarak konuşulacaksınız.

Tatil yörelerindeki garsonlar , satış temsilcilerinin rahat tavırları dikatinizi çekmiştir. Eğlenmeye motive olmuş müşterilerine sadece ürün değil , aynı zamanda eğlence de sunarlar. Gelecekte de zaman bu anlamda genişleyeceğinden beklenti , tüketim yönünde değil , zamanı geçirme yönünde olacak.

------------- *** ------------------

Geçen haftaki Bodrum tatilim sırasında bir garson yoldan geçen yaşlı turist bayanlara şu şekilde sesleniyordu : hey , aradığınız yakışıklı adam burada

Bir önceki restauranttaki garson ise şöyle : buyrun efendim , et döner , tavuk döner …

Ve mutlu son ; turistler yakışıklı adamı tercih etti

TwitterTakip

1 comment:

Anonymous said...

Çok yerinde bir tespit. Amerika'da uygulanıyorda...ama Türkiye'deki şirketlerin önce servis vermeyi ögrenmesi gerekiyor. Daha çook yolumuz var. En küçük şirketten en büyüğüne. Kötünün iyisini görerek kendimizi avutmaktan sıkıldık. Ama bu değişimin yaşanması icinde bilinçli ve tepkili müşterilere ihtiyaç var.

Bir tecrübemi paylaşmak isterim:

1 saatte kuru temizleme yaptığını savunan DryCenter isimli yer senelerdir "1 saatte" levhasinın yanina "servisimiz 1 saati aşmaktadir" yazan tabelayı asıyor.

şikayet etseniz "hanfendi çok yoğunuz, yetiştiremiyoruz" diyorlar.

o zaman niye beni 1 saatte kuru temizleme yapıyorum diyerek buraya kadar getirdiniz diye sorduğumda "yoğunuz dedim ya hanfendi" deyip gülümsememe neden oluyor. Üstelik veriği sözü tutamadığı ve "ancak yarına verebiliyorum" dediği halde "tam ücret alma" cesaretini ve ukalalığını da gösteriyor.

Komedi bu.

Yoğunsan, 1 saatte hizmet veremiyorsun demektir. nokta.

Ama bu işletmenin servisini tercih edenlerin çoğu bu tip konuları dert etmedikçe, o yerin müşterisi olmaya devam ettikçe değişim mümkün değildir.

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us