11 October 2008

Defacto kuyuya taş attı , 40 akıllı çıkaramadı



Rakibe centilmen olmadığınız bir maçta galip olamazsınız. Rakibi ima eden en ufak bir söylem dahi yaratıcılığından bağımsız olarak tek kelimeyle başarısızdır.

Defacto reklamında jean pantalonların amerikan köylülerince giyilen şalvar tiği yöresel kıyafetler olduğunu iddia ederek karizmasını çizmeye çalışıyor. Kendisi Akdeniz tarzında kıyafetler ürettiğinden bu karşı saldırı ile tüketici tercihini yönlendirmeye çalışıyor. Böyle bir tercih değişimi mümkün olur mu ? Kesinlikle hayır. Peki , bu reklam ne işe yarar ? Dikkat çeker. Bu kadar mı ? Evet, sadece bu kadar…

Aslında kendi algılamasını oturtabilmiş bir marka için bu sivri dil iddialı bir çıkış olabilir ve tüketicinin dikkatini çekmesi anlamında artı puan kazandırabilir.

Bu reklamda ikinci bir iyi nokta var : o da kimsenin reklamı anlamamış olması

TwitterTakip

3 comments:

Anonymous said...

valla reklamda iyi bişey mi söyleniyor yoksa kötü bişey mi çözememiştim inanın:)))

onur yuksel said...

"Jean Amerika'nın şalvarıdır" kampanyası Defacto satışlarını %85 arttırmış. Çok inandırıcı gelmedi lakin yönetim kurulu başkanı açıklamasıydı sanırım.

mahmut said...

Çoğu kimse bu reklamda ne anlatılmak isteniyor inanın anlamıyor.Ben dahil ve yakın çevremde birçok kimseler ise reklamın iğrenç olduğunu düşünüyoruz.

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us