14 December 2008

Satışta gereksiz sorular...

Nasılsınız ? elbette bu soruyu sormadan başlangıç yapmak nezaketsizliktir ama klasik bir başlangıç klasik bir diyalog sürecini getirir. Müşteri sanki nasıl olduğum çok umrunda, şeklinde düşünerek bu klasik yaklaşıma karşı aynı klasik cevapları verebilir.Bu da kurmak istediğiniz samimi ortamdan sizi uzaklaştırır. Klasik bir başlangıç yerine şaşırtıcı bir başlangıç her zaman için daha iyidir.

Nasıl , işinizden memnun musunuz ? Çok samimi ve samimiyetsiz bir yanıt alacağınız bir soru.Müşterinin samimi biçimde yanıtlayamayacağı sorulardan kaçınarak müşteriyi sıkmamalısınız. Böyle bir cevabı vermek zorunda bırakmak konuşmanın samimiyetsiz bir şekilde sürerek devam etmesini sağlar

Bizi tanıyor musunuz , isterseniz biraz firmamdan bahsedeyim… tanısa dahi neyi ne kadar , ne kadarlık kısmını bildiğini kestiremezsiniz. Evet , tanıyorum , şartları ya da fiyatı konuşalım gibi bir cevapla sizi köşeye sıkıştırabilir. Bu cevaptan sonra açılım yapmanız zordur , kontrolü karşıdakine vermiş olursunuz.

İyi bir soru , müşterinin hazır cevaplarla ya da nezaket cümleleriyle yanıtlayamayacağı sorudur.

TwitterTakip

3 comments:

Anonymous said...

Doğruluğu tartışılmaz fakat bir kaç örnekle süslerseniz sevinirim...

yeditepe said...

bence de yapılmaması gerekenlere örnek verilmiş,, bir iki yapılması gereken örneği de verseydiniz blogunuz adına iyi bir teknik içerik yaratmış olurdunuz...

pazarlamanız yarım kalmış bu yazıda ;)

donmezh said...

bencede 1-2 tane örnek verebilirdiniz
ama bence klasik pazarlamanın dışına çıkmak gerektiği noktasında güzel bir yazı olmuş ...teşekkürler

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us