Dijital Mağaza...
Dvd ve cd satan Blockbuster mağazalar zinciri battı ?
Neden battı ?
Çünkü , dijital platform internette sınırsız alternatif sunarken mağazalar belirli bir raf payıyla sınırlı kaldı.
Tüketici sınırsız olana yöneldi ve firma ciro kaybetti
Bugün ki mağazaların rakibi karşı sokaktaki mağaza değil, dijital mağazalar
Dijital mağazalar kargo ile kapınıza kadar ürün getirirken tüketici niçin sizin ayağınıza gelsin ?
Rakibimiz karşı sokaktaki mağaza iken rekabet koşulları belliydi; karşıdaki hangi fiyata satıyorsa sen bir aşağısına sat...
Peki, bugün nasıl rekabet edeceğiz ?
Dijital mağazalar ile hangi noktalarda farklılaşacağız
Çeşit ve fiyat olarak bu dijital mağazalarla rekabet etmeniz mümkün değil
Kurulu bir mağazanın maliyetleriyle dijital mağazanın maliyetleri kıyaslanamaz
Öyleyse, farklılaşmanız gereken alan ; deneyim...
Mağazalarınızı olabildiğince sosyal bir ortama dönüştürmelisiniz
Tüketici aklında mutlaka bir iz bırakmalısınız
Müşteriyle kurulan ilişkiyi asla noktalamamalı , ilişkiyi devam ettirecek, ilerlemesini sağlayacak ufak ayrıntılar kurgulamalısınız. Yeni bir ürün, yeni bir kampanya, yeni bir fırsat gibi ayrıntılarla heyecanı , merakı ve ilgiyi canlı tutmalısınız.Bir defa mağazaya girip alışveriş yapan ve bir daha kapınızdan geçmeyen bir müşterinin maliyetini hiçbir firma kaldıramaz.
------- *** -----
Dijitalleşmeyle satınalma süreci gittikçe daha çok kolaylaşıyor ve hızlanıyor. Öyleyse hız ve kolaylık ile rekabet şansınız kalmıyor.
Kolaylaştırmayın zorlaştırı... hızlı olmayın daha çok zaman geçirin... dokunmayın akılda kalın...
No comments:
Post a Comment