13 August 2007

Değişen müşteri beklentisi


Bir ırmakta iki kez yıkanamazsınız diyordu bir düşünür , değişimi anlatmak için. Biz de rahatlıkla şunu söyleyebiliriz : bir adama iki defa aynı satışı yapamazsınız … Değişim insanoğlunun bir şeyi gördüğü , duyduğu , yaşadığı ve deney imlediği andan itibaren başlar. İyi bir fikir bu değişimi yaşadıktan sonra sıradanlaşır.

Bir müşterinin karşısına çıktınız , diyelim. Bu ürün ne kadar? 6 YTL… Müşteri tepkisi: geçen sefer 6 ytl ye aldım , şimdi ne kadar ?

Beklentinin fiyat gibi sabit bir maliyet de dahi değiştiğini gözlemleyebilirsiniz.

Fiyat, ürün , pazarlama stratejisi gibi öğelerin hepsini sabit tuttuğunuzda karşınızda bir değişim talebi yaratmış olursunuz. Bu talep de çoğu zaman müşteri açsından en avantajlı, sizin açınızdan en dezavantajlı nokta olacaktır. Hiçbir şeyi değiştirmeden aynı taktikle gittiğinizde taktiğinizde bir boşluk yaratmışsınız demektir. Sizin için daha az maliyetli olan alanlarda değişiklik yaparak müşteri karşısına çıkarsanız, beklentinin canlanmasına fırsat vermemiş olursunuz.

TwitterTakip

1 comment:

Anonymous said...

Benim gözlemim 20'li ve 30'lu yaşlardaki kişilerin artık pazarlık yapamadığı pazarlık yapmaktan utandığı yönünde. Şirketler ve satış elemanları açısından oldukça güzel bir durum bu. Zincir mağazalarda zaten bu tür alışveriş sistemini zorunlu kılıyorlar. Ben bu kitlenin neden pazarlık yapmaktan bu kadar utandığını ve nasıl bir psikoloji içerisinde olduklarını merak ediyorum. Acaba bu konuda yapılan bir çalışma varmıdır? Biliyor musunuz?

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us