02 March 2008

Pepsi'den Avrupalı tüketici için yeni tasarımlar


Marka , tasarım gibi konularda genel doğrularla yola çıksak da gelişmişlik düzeyi , tüketici bilinci oldukça önemlidir. Örneğin, böyle bir tasarıma Türk tüketicisinin verdiği reaksiyon ile Avrupalı tüketicinin verdiği reaksiyon farklıdır.

Başka bir bölgede Cola Turka gibi bölgesel bir marka piyasaya çıktığında bu kadar hızlı tutunup , önemli bir Pazar payına ulaşabilir miydi ?

Cola Turka ilk piyasaya çıktığında Coca-Cola ve Pepsi’nin Pazar payından önemli bir yüzde almıştı. Bu hızlı kayış marka sadakatinin daha zayıf olması , damak zevkinin ( bilinci) belirleyici olma oranı gibi birçok nedenlerle açıklanabilir.
Marka sadakatinin zayıf olduğu bölgelerde promosyon gibi aktivitelere başvurmak daha fazla sonuç getirir.

TwitterTakip

1 comment:

Anonymous said...

çok doğru olduğunu düşünüyorum hocam. aynı durum kendi çalıştığım sektördede önemli. alım gücünün git gide azaldığı bir dönemde kalitenin yanında mutlaka bir albeni olması lazım.

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us