12 June 2009

Anonim Marka edebiyatı ...

Birçok firmanın markasını konumlandırmak adına hiçbir şey yapmadığını görürsünüz. Ürün satar , ürün kendi işlevselliği ile suyun kendi kendine yol bulması gibi kendisine bir yol çizer.

Marka mimarisi çoğu firmanın es geçtiği bir konudur. Çoğu marka parmağını ağzına sokar , parmağını yukarı doğru tutar , rüzgarın yönünü bulur ve saldırır.

Windows , kendi markasını işleyememiştir. Bir mesajda ısrar edip , tüketici bilincinde bu mesaj ile tutunmayı başaramamıştır. Ancak , çok satmasından , işlevselliğinden ve rakipsizliğinden dolayı bir yere oturabilmiştir. Bu tüketicinin ona verdiği anonim bir kişiliktir. İntel ise Windows’un aksine marka mimarisine önem veren bir markadır.

Keloglan, karakterini düşünün. Güncel hayattan ortaya çıkmış, anonim bir karakterdir. Keloglan karekteri bilinirlik ve sempati olarak üst seviyelerde bulunmasına rağmen marka olamamıştır. Hiçbir firma keloglan figürünü kullanarak ürün çıkartmaz , patentini satın almaz. Çünkü , keloglan figürü bilinçli biçimde işlenmemiştir. Bir değil birden fazla karmaşık hikayesi vardır. Bu hikayeler arasında bir tutarlılık yoktur.

Geçen gün bir mağazada gördüğüm , Taç markasının patentini satın aldığı, Cinderella ise bir markadır. Hitap ettiği bir kitle vardır , hikayesi tutarlıdır.

Cindrella karekterinin rakibi kimdir ? Aynı kitleye hitap eden , aynı değerleri vurgulayan bir diğer karekter. Keloglan karekterinin rakibi kimdir Herkes…

Markanızı konumlandırdığınızda rakibinizi seçebilir ya da hedef olabilirsiniz. Diğer türlü herkes sizin rakibinizdir.

TwitterTakip

2 comments:

Tahir Zaimoglu said...

Henuz ulkemizde ticari olarak soylediginiz sekilde marka olmayi becerebilmis bir sirket yok.

Ayrica Turkiye kendi markasini henuz bir sekilde konumlandirabilmis degil ki, yanina bir kahraman koyabilsin.

Hacivat ve Karagoz, Nasrettin Hoca gibi baska kahramanlarda eklenebilir bu listeye...

Bence cocuklar icinde bunun gibi kahramanlarin olmasi dostlugu, kesif duygusunu, zeka ve hazir cevapligi ogrenmeleri icin super bir kaynak.

Tabii bu kahramanlarin gunumuz teknolojisi ile tekrar yorumlanmasi lazim. Bunu yapacak kurum TRT olmali bence, ayni BBC gibi ama nerde....

S. EFE said...

"Keloğlan" Kervan Gıda tarafından üretilen bir sakız markasıdır. Dünyanın 75 ülkesine ihraç edilmektedir. Ayrıca son üç yılda üst üste ortalama yüzde 35 büyüdüklerini, ihracatın Amerika ve Avrupa başta olmak üzere 75 ülkeye yapıldığını Kervan Gıda ve Keloğlan Sakızları İhracat Müdürü Medain Erol açıklamıştır.

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us