Kredi kartı kampanyaları
kredi kartı sahibi olduğum bankalardan sürekli mesajlar geliyor
“ Eğer Ramazan ayı içerisinde X süpermarketinden 3 defa 75 ytl tutarında alışveriş yaparsanız şu kadar indirim… “
Bankalar basit bir mantıkla şöyle düşünüyor : kampanyayı daha cazip kıl ama koşula bağla. Bu şekilde, bundan faydalanan kişi sayısını azaltırken daha az maliyetli ve etkili bir reklamın olur
Bankalar aslında bu tür şartlı kampanyalarda çok az kişinin faydalandıklarını biliyorlar. Ancak , koşula bağlı bu tür göstermelik kampanyayla da sürekli tüketicinin mesajlarına düşerek akılda kalabiliyor . Sürekli bu kampanya hareketine mazur kalan tüketici bankanın sürekli verdiğini , karlı olduğunu ve kazandırdığını düşünüyor.
Takip
“ Eğer Ramazan ayı içerisinde X süpermarketinden 3 defa 75 ytl tutarında alışveriş yaparsanız şu kadar indirim… “
Bankalar basit bir mantıkla şöyle düşünüyor : kampanyayı daha cazip kıl ama koşula bağla. Bu şekilde, bundan faydalanan kişi sayısını azaltırken daha az maliyetli ve etkili bir reklamın olur
Bankalar aslında bu tür şartlı kampanyalarda çok az kişinin faydalandıklarını biliyorlar. Ancak , koşula bağlı bu tür göstermelik kampanyayla da sürekli tüketicinin mesajlarına düşerek akılda kalabiliyor . Sürekli bu kampanya hareketine mazur kalan tüketici bankanın sürekli verdiğini , karlı olduğunu ve kazandırdığını düşünüyor.
1 comment:
Blogunuzu yeni keşfettim ve seçilen konuların, yazım tarzının ve analiz şeklinin çok başarılı olduğunu düşünüyorum. Tebrikler.
Bu yazıda size katılmıyorum. Başarılı pazarlama basit' kolay, hızlı anlaşılır ve uygulanabilir olandır. Koşula bağlı kampanyalar hızlı algılanmalı ve uygulanabilmeli. Aksi takdirde akılda kalmayı tetiklediğini gösteren bir araştırmaya hiç rastlamadım. Ayrıca akılda kalma satın almaya dönüşmedikçe kampanya için başarısız bir uygulama dememiz doğru olur sanırım.
Post a Comment