20 October 2007

Tercihlerinizin ekonomik maliyeti


Atalarımız , ev alma komşu al , demişlerdi. Bugün için bu söz bir gerçek haline geldi. Artık komşunuz için de para ödüyorsunuz. Komşunuzun sınıfı , insanların seçkinliği aldığınız evin fiyatını yükseltiyor. Komşunuz da artık ekonomik bir değer ifade ediyor.

Tarım toplumu ile endüstri toplumu arasındaki bariz farklardan bir tanesi de budur. Tarım döneminde tercih ederdiniz , bu sizin kültürünüzle ve değerlerinizle ilgili bir durumdu ; şimdi ise tercihleriniz için bir bedel ödemelisiniz.

İnsanların girip çıktığı düzensiz bir lokantada yemek yerine randevu ile çalışan daha huzurlu bir restaurant’da yemek istiyorsanız boş kalan masaların maliyetini ödersiniz. Çocukların ortalıkta gezindiği bir restaurant yerine belirli bir kısımda oynayan çocuklar görmek istiyorsanız , o park alanının ve bakıcının maliyetini ödemelisiniz.

TwitterTakip

3 comments:

cihan arslan said...

Selam mustafa bey veya abi (yaşınızı bilmediğim için)Ben Dpü pazarlama bölümünden bu sene mezun oldum.Sitenizi rastgele dolaşırken buldum.paylaşımlarınız gerçekten ilginç ve sıkmadan sürükleyici bence.Bir kaç konularınıza yorum yapma gereği duydum,ve elimde geldiğince katılmayı düşünüyorum.Bundan sonra bi yandan açıköğretim okurken pazarlama dünyasını burdan takip etmeyi düşünüyorum..Teşekkürler paylaşımlarınız için saolun..

KariyerYolculugu.com said...

Bu konuda Dr. Murat Cokgezen tarafından kaleme alınmış Homoekonomikus isimli kitabi okumanizi tavsiye ederim. (homoekonomikus.com)

MUSTAFA ZEYREK said...

yaş 29

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us