17 January 2008

Durduğunuz yere göre değişen müşteri bakış açısı


İnsanların bakış açısı nerede durduğuna göre değişir.

Bir insanın karşısına geçin ve kendinizden bahsedin , kazançlarınızı anlatın karşıdaki insan da kendi menfaatleri çerçevesinde bir bakış açısına bürünecektir. Karşınızdaki insanı müşteri değil iş ortağı olarak lanse edin , ortak projelerden bahsedin , karşıdaki insan da karşılıklı menfaatler çerçevesinde bir bakış açısına bürünecektir. Tavrınız , konuşmanız içerisindeki cümleler karşınızdaki insanı bir konuma yerleştirir , bu konum ise belirli oranda o kişinin bakış açısını etkiler.

Satmaya çalışmak , satmaya çalışma çabası başarılı dahi olsa sizin ve karşınızdakinin konumunu inşa eder. Karşılıklı bir menfaat ortamı yarattığınızda eleştirel bakış açısıyla bunun karşılığını alırsınız.

Müşterinizin hatanızı yargılaması ve anlaması çok karşıt iki kutup gibi görünse dahi basit bir konum inşasıyla değiştirilebilir.

TwitterTakip

1 comment:

ferah said...

biz müsterimizi nerde görmek istiyorsak ona göre diyalog stratejisi oluşturmamız gerekiyor ve bu stratejinin devamlı eksik yönlerini ve yeni cıkan olumsuzlukları görüp mükemmelleşmek icin calısmalıyız..

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us