24 November 2005

Pazarlamada Sanal Gündem Taktiği



Siyasette muhalefet hükümet tarafını bir tartışma ortamının içerisine çekmek için sık sık sanal gündemler yaratır. Amaç muhalefet ediyor pozisyonuna bürünerek karşı noktadaki duruşunu güçlendirmek , karşı noktada kendini yeniden varetmek ve gerçek gündemdeki muhtemel tartışma için altyapı hazırlamaktır.

Pazarlamada da benzer bir şekilde sanal gündem oluşturarak anlaşma noktasının altyapısı oluşturulabilir.

Pazarlığın ilk aşamasında taraflar birbirlerine karşı kuşkuludur. Bununla birlikte kişisel boyutta da bir duygusuzluk hali hakimdir. Bu pozisyon kırılmadan yapılan bir pazarlık fazlasıyla rasyonel bir boyutta ilerler.Bu nötr ortam belirli bir esneklik , pozitif yaklaşım , alternatif açılımlar gibi konulardaki genişleme olasılığını kaldırarak pazarlık gücünüzü zayıflatır. Dolayısıyla pazarlığa başlamadan , ürünle ilgili sunumunuzu yapmadan önce sanal gündem taktiğini kullanarak önemsiz ve ilgisiz konularda ortak noktalar bulunur , anlaşmaya doğru hareket sağlanır. Bu konularla iki tarafı da tatmin edecek şekilde karşılıklı bir güven ortamı gelişir ve taraflar daha zor konularda da anlaşma yönünde bir eğilim sergiler. Böyle bir sanal gündem etrafındaki görüşmede ayrıca ürün pazarlık sürecinizi riske atmadan müşterinizin tepkilerini ve duyarlılıklarını ölçme şansına da sahip olursunuz.

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us