Marketinizi neye göre seçiyorsunuz ?
Alışveriş yapıyorsunuz ama niçin o marketi seçtiğinizi hiç düşündünüz mü?
Ya da bu bir seçimden ziyade alışkanlık , bilinçsiz bir yönelim mi? Yoksa marketlerin bu bilinçsiz yönelimi şekillendiren bilinçli stratejileri mi var?
--- 0 ---
Wall Mart : işçi ücretlerini minimum düzeye çeker , sahip olduğu finansal gücü ve nokta ağını üreticiler üzerinde bir baskı aracı olarak kullanarak üretici kar marjlarını neredeyse sıfıra yakın bir düzeye çeker , çin gibi işçiliğin ucuz olduğu ülkelerden mal ithal edip WallMart (ucuz ve kaliteli) şemsiyesi altında sunarak marka değer maliyetini müşterisine yansıtmaz
Carrefour : Ünlü Fransız mağazası alışverişi ihtiyaçların karşılandığı bir nokta algılayışını değiştiren ilk firmalardandır.
Canerler : Büyük mağaza olma ve yaygınlığı gibi klasik avantajlardan faydalanırken görünmeyen yüzünde spot piyasadan da büyük bir kar eder. Yani firmalardan uzun vade ve indirimli fiyattan aldığı çok yüklü malları piyasada change yaparak kar marjını katlar. Biliyorsunuz Ülker bu yüzden Canerlere kesinlikle tek bir kalem mal dahi vermez , zaten kilere satılışında da piyasada kirlenen bu imajının etkisi vardır
Bim : Kurduğu merkezi depo ve satınalma birimleriyle size en yakın olabilecek küçük noktalarda ufak marketlerin Pazar paylarını bölüşen bir yapılanmaya sahiptir.
Bunlar marketlerin hedef kitle ve değişen dinamiklere göre biçim kazandıkları yapıları. Bir de uyguladıkları bazı ortak pazarlama taktikleri vardır. Örneğin ;
Üyelik Kart : Bu kartlar bir miktar alışveriş karşılığı verilerek müşteride kazanılmış bir hak intibası yaratılır.Kendinizi ayrıcalıklı hissedeceğiniz , marketle ortak bir nokta algılaması oluşturan bu kart cüzdanınıza giren ve cüzdanınızı her açışınızda bilinçaltınıza işlenen , belirleyici bir yönlendirici etkisi olan bir stratejidir.
Devam etmeye çalışacağız …
Takip
Ya da bu bir seçimden ziyade alışkanlık , bilinçsiz bir yönelim mi? Yoksa marketlerin bu bilinçsiz yönelimi şekillendiren bilinçli stratejileri mi var?
--- 0 ---
Wall Mart : işçi ücretlerini minimum düzeye çeker , sahip olduğu finansal gücü ve nokta ağını üreticiler üzerinde bir baskı aracı olarak kullanarak üretici kar marjlarını neredeyse sıfıra yakın bir düzeye çeker , çin gibi işçiliğin ucuz olduğu ülkelerden mal ithal edip WallMart (ucuz ve kaliteli) şemsiyesi altında sunarak marka değer maliyetini müşterisine yansıtmaz
Carrefour : Ünlü Fransız mağazası alışverişi ihtiyaçların karşılandığı bir nokta algılayışını değiştiren ilk firmalardandır.
Canerler : Büyük mağaza olma ve yaygınlığı gibi klasik avantajlardan faydalanırken görünmeyen yüzünde spot piyasadan da büyük bir kar eder. Yani firmalardan uzun vade ve indirimli fiyattan aldığı çok yüklü malları piyasada change yaparak kar marjını katlar. Biliyorsunuz Ülker bu yüzden Canerlere kesinlikle tek bir kalem mal dahi vermez , zaten kilere satılışında da piyasada kirlenen bu imajının etkisi vardır
Bim : Kurduğu merkezi depo ve satınalma birimleriyle size en yakın olabilecek küçük noktalarda ufak marketlerin Pazar paylarını bölüşen bir yapılanmaya sahiptir.
Bunlar marketlerin hedef kitle ve değişen dinamiklere göre biçim kazandıkları yapıları. Bir de uyguladıkları bazı ortak pazarlama taktikleri vardır. Örneğin ;
Üyelik Kart : Bu kartlar bir miktar alışveriş karşılığı verilerek müşteride kazanılmış bir hak intibası yaratılır.Kendinizi ayrıcalıklı hissedeceğiniz , marketle ortak bir nokta algılaması oluşturan bu kart cüzdanınıza giren ve cüzdanınızı her açışınızda bilinçaltınıza işlenen , belirleyici bir yönlendirici etkisi olan bir stratejidir.
Devam etmeye çalışacağız …
No comments:
Post a Comment