Doğru Zamanda Satışı Kapatmak
Bazı satıcılar satış görüşmesini niçin bir türlü kapatamaz ?
Sanırım bunun cevabı korku. Çoğu satıcı kaybetme riskinden korktuğu için , daha fazla konuşup savunma yaparak hayır cevabı alma olasılığını azaltmak ister. Satıcı konuşmayı sürdürürken reddedilme riski içinde değildir ama iş sipariş isteme noktasına geldiğinde reddedilme riski vardır . Bu korku sonucu konuşma bir türlü sipariş isteme noktasına gelmez ve konuşma uzadıkça uzar. Sanki ne kadar çok ikna konuşması yapılırsa müşteri o derece ikna olacaktır.
Oysa müşterinin ikna olduğu tatmin noktasından sonra sürdürülen konuşmalarının ikna seviyesini düşürücü bir etkisi vardır.
Zira satışın içerisinde barındırdığı müşteride uyandırdığınız yenilik hissi , heyecan gibi duygusal faktörler satış konuşması uzattıkça ister istemez bir tekrar döngüsüne dönüşür ve bu dinamik ortam yerini monotonluğa bırakır. Müşteri yorulur ve kararsızlaşır , sürüklediğiniz bu kararsız ruh halinde yanlış karar verebileceğini düşünerek kararını genellikle erteler.
Müşteri savunma durumunda olduğundan kazandığına değil kaybettiğine , aldığına değil verdiğine bakma eğilimindedir. Aklına gelen her yeni fikir sizin alehinizedir. Müşteri olaylara kendi cephesinden bakacağından müşteriye ne kadar çok zaman verip elindekileri görme fırsatı tanırsanız kendi cephesindeki elinden çıkanları görür. Bu tatmin düzeyinin düşerek satışı ertelemesine yolaçabilir. Ve deneyimli satıcılar bilir ki her ertelenen satış sonrası müşteri kafasındaki soru işaretlerini gidermek için rakip bir firma satıcısını çağırarak sizin sunduğunuz çözümleri kıyaslar . Bundan sonra satışınız diğer satıcının beceriksizliğine kalmıştır.
Takip
No comments:
Post a Comment