KOLA SAVAŞLARI
KOLA 125 YILDIR GLOBAL BİR MARKA OLARAK RAFLARDAKİ YERİNİ KORUYOR.
RAMAZAN GÜNLERİNDE “ SORDUM SARI ÇİÇEĞE … “ MİDİSİYLE KÜRESEL GÖZ YEREL DEĞERLERİ GÖZLEMLEYİP BİZİMLE AYNI DİLİ KONUŞARAK RAMAZAN SOFRALARINDA DA BAŞKÖŞEYE YERLEŞİYOR. KÜRESEL DÜŞÜN YEREL HAREKET ET!
TÜRKİYE PAZARINDAKİ PAYI %70-80 CİVARI. PEKİ HANGİ STRATEJİLERLE MÜSLÜMAN MAHALLESİNDE SALYANGOZ
BU KADAR PAZAR PAYINA SAHİP OLABİLİYOR?
KOLA HEP AYNI AMBLEMİ KULLANIR VE BİLİNÇLİ OLARAK BU AMBLEMİ BAKKALLARIN TABELALARINDA , REKLAMLARDA GÜNDE ORTALAMA 50 İLE 150 ARASINDA GÖRÜRSÜNÜZ.BU ŞEKİLDE BU İMAJ BİLİNÇALTINIZA KAZINIR VE BİLİNÇALTINIZDA BU İMAJ MEŞRULAŞIR.BU MARKAYA KARŞI ELEŞTİRİ GÜCÜNÜZ YIKILIR , TERCİH DURUMUNDA BİLİNÇALTI SİZE BU MARKAYI BİR YANIT OLARAK VERİR.SUSUZLUK İHTİYACI BİR SORU VE SORUN CEVAP İSE KOLADIR.
KOLANIN UZUN VADEDEKİ HEDEFİ YEREL BİR RAKİP ÇIKMASINI ÖNLEYEREK PEPSİ VE KOLA İKİLİĞİNDE HAKİM KONUMUNU SÜRDÜRMEKTİR.BU YÜZDEN RAKİBİ BOĞMAK İÇİN SALDIRGAN BİR PAZARLAMA STRATEJİSİ İZLER.BU AMAÇLA TABELALAR BİLİNÇALTINA YERLEŞME İŞLEVİ DIŞINDA SATIŞ NOKTASI ÜZERİNDE HAKİMİYET KURMAK İÇİN DE KULLANILIR.TABELA MASRAFLARI KOLA TARAFINDAN KARŞILANIR VE BU MALİYETİN KARŞILIĞI OLARAK COLA TURKA GİBİ YEREL MARKALARIN MARKETE GİRİŞİ YASAKLANIR.KISA DÖNEMDEKİ BU MALİYET UZUN DÖNEMDE PİYASAYA HAKİM OLMA GETİRİSİ OLARAK GERİ DÖNER.
PEPSİ VE KOLA KAVGASI HER İKİ FİRMANINDA GÜNDEMDE KALMA , GÜNDEM OLUŞTURMA VE TÜKETİCİYİ BU TARTIŞMANIN İÇİNE ÇEKİP FİKİR OLUŞTURARAK ÖZDEŞİM KURMASINA YA DA TARAF HALİNE GETİREREK MARKAYLA TÜKETİCİ ARASINDAKİ MESAFEYİ KAPATMAYA YARAMIŞTIR.BÖYLECE DONUK , SUSUZLUĞU GİDEREN BİR ÜRÜN OLMAKTAN ÇIKARAK RUHU OLAN ,MESAJ VEREN ,İMAJ YARATAN BİR SÜREÇ HALİNE GELMİŞTİR.
BU SAVAŞTA PEPSİ KENDİNİ KOLADAN AYRIŞTIRMAYI BİR TÜRLÜ BECEREMEMİŞ , KOLANIN BİR ALTERNATİFİ , İKİNCİL BİR ÜRÜN OLARAK GÖRÜLMÜŞTÜR. KOLA ,YOKSA PEPSİ LÜTFEN! SON DÖNEMLERDEKİ KIRMIZI MAVİ OLAN AMBLEMİNİ MAVİ AĞIRLIKLI OLARAK DEĞİŞTİRMEK PEPSİNİN BU AYRIŞTIRMA İÇİN YAPTIĞI ÖNEMLİ BİR ADIMDIR ZİRA ANKARADA PAZAR PAYI %6-7 LERE KADAR DÜŞMÜŞTÜR.
TELEKOMİNİKASYON PAZARLAMASINDA ŞÖYLE BİR KURAL VARDIR.NE KADAR ÇOK HEDİYE KONTÖR VERİRSEN ONU 100 İLE ÇARP.ÇÜNKÜ ALIŞKANLIK YARATIR , İHTİYACI ŞEKİLLENDİRİR.KOLA İÇİN DE AYNI ŞEY GEÇERLİDİR VE BU YÜZDEN SÜREKLİ PROMOSYON YAPILARAK ALIŞKANLIK HALİNE GELMESİ SAĞLANIR.
VE KOLA TURKA …
KOLA TÜKETİCİSİ NE ÇOCUKLAR NE DE ORTA YAŞ ÜZERİ İNSANLARDIR.ASIL TÜKETİCİ GENÇLERDİR VE KOLA ASİTLİ BİR İÇECEK OLMANIN ÖTESİNDE GENÇLİĞİ,DİNAMİZMİ,AVRUPAİ BİR İMAJI VE RUHU VARDIR.GENÇLER KOLA İLE BİRLİKTE BÖYLE BİR İMAJI DA SATIN ALIR. ÖRNEĞİN AYRAN TÜKETİMİNİN BU KADAR AZ OLMASININ NEDENLERİNDEN BİRİSİ DE REKLAMLARDAKİ YANLIŞ KONUMLANDIRMADIR.KOLA TURKA DA YANLIŞ BİR KONUMLANDIRMAYLA YOLUNA YAVAŞLAYARAK DEVAM EDİYOR.
BU TÜR ÜRÜNLERİN ASIL TÜKETİCİSİ GENÇ KESİMKEN KOLA TURKA TÜRKLÜĞE , MİLLİ DEĞERLERE VURGU YAPAN BİR REKLAMLA ORTAYA ÇIKTI.REKLAM İLGİ GÖRDÜ FAKAT REKLAMIN AMACI İNSANLARI ŞAŞIRTMAK YA DA GÜLDÜRMEKTEN ZİYADE TÜKETİME YÖNLENDİRMEKTİR VE BU NOKTADA BAŞARISIZDIR.KISA DÖNEMDE GÖRECELİ BİR BAŞARI AMERİKA TÜRKİYE GERGİNLİĞİNİN ETKİSİYLE GELMİŞ PAZAR PAYI %18-22 LERE KADAR TIRMANMIŞ FAKAT BU GRAFİK KORUNAMAMIŞTIR.UZUN VADEDE İSE BU İMAJ İLE MUHAFAZAKAR KESİM VE ORTA YAŞ ÜSTÜ KESİME HİTAP EDEN BİR ÜRÜN OLARAK %5-6 LARDA BİR PAZAR PAYIYLA YOLUNA DEVAM EDECEKTİR(ŞU ANKİ PAZAR PAYI %8-12 )
NE DERSİNİZ ?
Takip
RAMAZAN GÜNLERİNDE “ SORDUM SARI ÇİÇEĞE … “ MİDİSİYLE KÜRESEL GÖZ YEREL DEĞERLERİ GÖZLEMLEYİP BİZİMLE AYNI DİLİ KONUŞARAK RAMAZAN SOFRALARINDA DA BAŞKÖŞEYE YERLEŞİYOR. KÜRESEL DÜŞÜN YEREL HAREKET ET!
TÜRKİYE PAZARINDAKİ PAYI %70-80 CİVARI. PEKİ HANGİ STRATEJİLERLE MÜSLÜMAN MAHALLESİNDE SALYANGOZ
BU KADAR PAZAR PAYINA SAHİP OLABİLİYOR?
KOLA HEP AYNI AMBLEMİ KULLANIR VE BİLİNÇLİ OLARAK BU AMBLEMİ BAKKALLARIN TABELALARINDA , REKLAMLARDA GÜNDE ORTALAMA 50 İLE 150 ARASINDA GÖRÜRSÜNÜZ.BU ŞEKİLDE BU İMAJ BİLİNÇALTINIZA KAZINIR VE BİLİNÇALTINIZDA BU İMAJ MEŞRULAŞIR.BU MARKAYA KARŞI ELEŞTİRİ GÜCÜNÜZ YIKILIR , TERCİH DURUMUNDA BİLİNÇALTI SİZE BU MARKAYI BİR YANIT OLARAK VERİR.SUSUZLUK İHTİYACI BİR SORU VE SORUN CEVAP İSE KOLADIR.
KOLANIN UZUN VADEDEKİ HEDEFİ YEREL BİR RAKİP ÇIKMASINI ÖNLEYEREK PEPSİ VE KOLA İKİLİĞİNDE HAKİM KONUMUNU SÜRDÜRMEKTİR.BU YÜZDEN RAKİBİ BOĞMAK İÇİN SALDIRGAN BİR PAZARLAMA STRATEJİSİ İZLER.BU AMAÇLA TABELALAR BİLİNÇALTINA YERLEŞME İŞLEVİ DIŞINDA SATIŞ NOKTASI ÜZERİNDE HAKİMİYET KURMAK İÇİN DE KULLANILIR.TABELA MASRAFLARI KOLA TARAFINDAN KARŞILANIR VE BU MALİYETİN KARŞILIĞI OLARAK COLA TURKA GİBİ YEREL MARKALARIN MARKETE GİRİŞİ YASAKLANIR.KISA DÖNEMDEKİ BU MALİYET UZUN DÖNEMDE PİYASAYA HAKİM OLMA GETİRİSİ OLARAK GERİ DÖNER.
PEPSİ VE KOLA KAVGASI HER İKİ FİRMANINDA GÜNDEMDE KALMA , GÜNDEM OLUŞTURMA VE TÜKETİCİYİ BU TARTIŞMANIN İÇİNE ÇEKİP FİKİR OLUŞTURARAK ÖZDEŞİM KURMASINA YA DA TARAF HALİNE GETİREREK MARKAYLA TÜKETİCİ ARASINDAKİ MESAFEYİ KAPATMAYA YARAMIŞTIR.BÖYLECE DONUK , SUSUZLUĞU GİDEREN BİR ÜRÜN OLMAKTAN ÇIKARAK RUHU OLAN ,MESAJ VEREN ,İMAJ YARATAN BİR SÜREÇ HALİNE GELMİŞTİR.
BU SAVAŞTA PEPSİ KENDİNİ KOLADAN AYRIŞTIRMAYI BİR TÜRLÜ BECEREMEMİŞ , KOLANIN BİR ALTERNATİFİ , İKİNCİL BİR ÜRÜN OLARAK GÖRÜLMÜŞTÜR. KOLA ,YOKSA PEPSİ LÜTFEN! SON DÖNEMLERDEKİ KIRMIZI MAVİ OLAN AMBLEMİNİ MAVİ AĞIRLIKLI OLARAK DEĞİŞTİRMEK PEPSİNİN BU AYRIŞTIRMA İÇİN YAPTIĞI ÖNEMLİ BİR ADIMDIR ZİRA ANKARADA PAZAR PAYI %6-7 LERE KADAR DÜŞMÜŞTÜR.
TELEKOMİNİKASYON PAZARLAMASINDA ŞÖYLE BİR KURAL VARDIR.NE KADAR ÇOK HEDİYE KONTÖR VERİRSEN ONU 100 İLE ÇARP.ÇÜNKÜ ALIŞKANLIK YARATIR , İHTİYACI ŞEKİLLENDİRİR.KOLA İÇİN DE AYNI ŞEY GEÇERLİDİR VE BU YÜZDEN SÜREKLİ PROMOSYON YAPILARAK ALIŞKANLIK HALİNE GELMESİ SAĞLANIR.
VE KOLA TURKA …
KOLA TÜKETİCİSİ NE ÇOCUKLAR NE DE ORTA YAŞ ÜZERİ İNSANLARDIR.ASIL TÜKETİCİ GENÇLERDİR VE KOLA ASİTLİ BİR İÇECEK OLMANIN ÖTESİNDE GENÇLİĞİ,DİNAMİZMİ,AVRUPAİ BİR İMAJI VE RUHU VARDIR.GENÇLER KOLA İLE BİRLİKTE BÖYLE BİR İMAJI DA SATIN ALIR. ÖRNEĞİN AYRAN TÜKETİMİNİN BU KADAR AZ OLMASININ NEDENLERİNDEN BİRİSİ DE REKLAMLARDAKİ YANLIŞ KONUMLANDIRMADIR.KOLA TURKA DA YANLIŞ BİR KONUMLANDIRMAYLA YOLUNA YAVAŞLAYARAK DEVAM EDİYOR.
BU TÜR ÜRÜNLERİN ASIL TÜKETİCİSİ GENÇ KESİMKEN KOLA TURKA TÜRKLÜĞE , MİLLİ DEĞERLERE VURGU YAPAN BİR REKLAMLA ORTAYA ÇIKTI.REKLAM İLGİ GÖRDÜ FAKAT REKLAMIN AMACI İNSANLARI ŞAŞIRTMAK YA DA GÜLDÜRMEKTEN ZİYADE TÜKETİME YÖNLENDİRMEKTİR VE BU NOKTADA BAŞARISIZDIR.KISA DÖNEMDE GÖRECELİ BİR BAŞARI AMERİKA TÜRKİYE GERGİNLİĞİNİN ETKİSİYLE GELMİŞ PAZAR PAYI %18-22 LERE KADAR TIRMANMIŞ FAKAT BU GRAFİK KORUNAMAMIŞTIR.UZUN VADEDE İSE BU İMAJ İLE MUHAFAZAKAR KESİM VE ORTA YAŞ ÜSTÜ KESİME HİTAP EDEN BİR ÜRÜN OLARAK %5-6 LARDA BİR PAZAR PAYIYLA YOLUNA DEVAM EDECEKTİR(ŞU ANKİ PAZAR PAYI %8-12 )
NE DERSİNİZ ?
No comments:
Post a Comment