Anonim Marka; İstikbal Mobilya...
İstikbal türkiye'nin önemli markalarında bir tanesi. Ancak, marka derken markanın kapsadığı alan o kadar genişledi ki marka dediğiniz her kavramı mutlaka açıklamanız gerekiyor. Marka demek artık bir cevap değil. Marka dediğinizde; "nasıl yani" sorusu sorulmayı hakediyor.
Satış , bilinirlik , organizasyon ve dağılım anlamında istikbal önemli başarılara imza atmış bir firma
Ancak bu başarılara "el yordamıyla" ilerleyerek ulaştığını düşünüyorum
Ülker aynı şekilde el yordamıyla ilerledi ancak bir noktadan sonra marka kurgusunu yapabildi, ürünlerini ayrıştırdı, tüketiciyi bir kitle olarak görüp mesaj kaygısını taşıdı
İstikbal'in reklamlarını incelediğinizde hiçbir tutarlılık ve ortak mesaj görmüyorsunuz
Sürekli fiyat kampanyalarından , fiyatın ucuzladığından bahsediyor
Sokağa çıkın ve markanızın ne olduğunu 100 kişiye soru sorun ; eğer verilen cevap homojenlik taşımıyorsa markanız sadece biliniyor demektir
İstikbal bir marka olarak işlediği, üzerinde durduğu bir mesaj iletmiyor. Tüketiciyle iletişime geçmiyor sadece uyarıyor. Oysa , yabancı rakiplerin sürekli yeni yatırım kararları aldığı bir dönemde hazırlık yapabilmeli, tüketicide bir algı oluşturabilmeli. Rakipler geldikten sonra istikbal'in dağınık mesajları çabuk dağılacaktır.
Bazen bir firma o kadar uzun süre piyasada yer alır ki tüketicinin ona verdiği rastgele bir anlam oluşur. Tekstil firmalarında reklam yapmayan çoğu üretici firmaya bu anlamlar piyasada kendiliğinden yüklenir. Örneğin ; güvenilir, kaliteli... Ancak, bu anlamlar çok geneldir ve çabucak dağılmaya müsaittir.Halk genelde; sağlam , güvenilir gibi aslında çok da bir anlamı olmayan çok genel anlamlar yükler. Başka bir firmanın rakip olarak girdiğinde çabucak dağıtabileceği çok genel anlamlardır bunlar. Firmaların bu hazır algının üzerinde uyumaları çok sık gördüğümüz bir durum. İstikbal de bu üzerine yapiştırılan bu "sağlam " algısının üzerinde uyuyor gibi. Oysa , bu algıyı işlemesi, tüketiciden aldığını işleyerek yeniden üretmesi gerekir.
No comments:
Post a Comment