Her ürünün bir ömrü vardır...
Eti cin , eti puf, Halley,çizi… bunların hepsi çocukluk dönemlerimizden bildiğimiz ürünler.
Firmalar halen bu ürünleri üretmeye neden devam ediyorlar ?
Çünkü, tüketicinin belirli bir damak alışkanlığı ve akan ciro mevcut.
Ciro devam ettiği için vazgeçemiyorlar.
İnsanlar kolay kolay vazgeçemezler, yeni risklidir çünkü… firmalar da kolay kolay vazgeçmeyi beceremezler, devam eden mevcut bir satış sirkülasyonu vardır...
Müşteri artık size zararlı olmaya başlamıştır, tavizler verilmiştir , her iki taraf da vazgeçemez , alışkanlık , mevcut durumun bozulması her iki tarafı da korkutur.
Ürün eskidikçe fiyatı da düşer. Eti puf’un şu anki fiyatı ne kadar ? 25 kr… daha yükseğe çıkartamazsınız, zamanla fiyat minimum düzeye inecektir.
Ürün eskidikçe , o üründen vazgeçmeye cesaret gösteremediğiniz sürece ürün markanızın da imajına zarar verir. Miladını tamamlamış bir ürün markanızın da eskimiş olduğuna yönelik bir algı yaratır.
Kartelanızda belirli bir ciro garantisi olan eskimiş bir ürün ciro getirir ancak kartelanızı da aşağı çeker.
İmaj sadece yeni algılar ekleyerek oluşmaz, gereksiz parçalardan kurtularak da bunu sağlarsınız.
Bir firma kendisine şu tür bir prensip edinmeli ; bir ürün ne kadar satarsa satsın raftaki ömrü en fazla x yıl kadar olmalı
Ya yenilenmeli, ya da yenisiyle değiştirilmeli
1 comment:
'Miladını tamamlamış bir ürün markanızın da eskimiş olduğuna yönelik bir algı yaratır. '
demişsiniz ancak markanın uzun yıllardır var olduğu algısı da güven oluşturmaz mı?
'..yenilenmeli..' deyişinize katılıyorum.
Post a Comment