13 October 2006

Bir pazarlama vakası olarak Orhan Pamuk


Orhan Pamuk Türkiye’nin en çok satın alınan ama okunmayan yazarı olarak bilinir. Tekrar eden anlatım üslubu , olay kırılımlarının olmaması ve tasvirler Türk okuyucusunda gerekli heyecanı uyandırmıyor olabilir. Türk okuyucusu Yaprak Dökümü tarzı kısa , birçok olayların iç içe geçtiği tarzı daha çok sever.

Ancak Pamuk kendinden bahsettirebilmeyi ve gündemde kalmayı becerebilşmiştir. Gündeme bağlı kalarak ekranda olabilen ancak ciddi pozisyonunu koruyabilen nadir edebiyatçılardandır. Genelde ikili diyalog kurabileceği proğramlara katılarak bir tartışma iklimine sürüklenmemeyi , merkezde kalmayı becerir. Sesindeki kontrol ve vurgulamalarla gayet inandırıcıdır. Çok farklı şeyler anlatmaz ama farklı bir şeyler söylediğine inanmış bir tarzı vardır. Kelimeleri üst üste biner , yeni bir şey söylemenin heyecanını ve telaşını hissettirir.Tane tane değil hızlı hızlı konuşur , asıl sonda söylemek istediği bir şeyler varmış hissini uyandırır ve merakı diri tutar.

Bakın , asıl problem , bügüne kadar , söylemek istediğim şu gibi kelimelerle cümleye başlar ve karşıda bir irkilme , dikkat kesilme yaratabilir . Orhan pamuk konuşmayı değil ama dinletmeyi bilen bir yazardır.
Aldığı ödülden dolayı yazarımızı kutluyoruz.

TwitterTakip

1 comment:

Anonymous said...

bence Avrupa tarafının duymak isrediği şeyleri söyleyerek gündemde kalıyor ve destek görüyor

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us