28 October 2006

Her doğru satıcı hikayesi mutlu sonu vermez


Satıcının işi müşterinin çekincelerini analiz edip bunları gidermek ve diğer rakip firmadan daha iyi olduğuna ikna etmektir.Çoğu satıcı ürün ve müşteri kısmına gereğinden fazla fokuslanarak rakip firmanın yapabileceği hareketleri göz ardı eder. Ve dolayısıyla çoğu acemi satıcı uyanık müşterilere danışmanlık yaparak , rakip firmayla pazarlıkta müşterinin elini kuvvetlendirecek bir denge olma ötesine geçemez.

Markanızın ismini diğerlerinden daha fazla bağırmak değil, müşterinize ulaşan sesin arkasını doldurmaktır akılda kalan. Müşteri duymak istemediği gereksiz ayrıntılar için kulaklarını kapatır , duymazdan gelir. Bunu gözlerini başka noktalara kaydırmasından, konuyu değiştirmek istemesinden vs. anlarsınız. Müşterinin duyduğu şey müşterinin ihtiyacı olan şeydir. Neyi duyduğuna dikkat ederseniz ne almak istediğini anlarsınız.

Pazarlamacılar genelde müşteriyi cezp etmeye çalışır , söz verir ve vaatte bulunur.Pazarlamak süslemek demektir , gerçeğin hoşa giden yönünü vurgulamak , abartmak … Ama burada işini iyi yapsa dahi yukarıdaki ayrıntıları kaçıran satıcının atladığı eksik bir nokta var gibi

İyi bir üründü ,

Satıcı satmak için her şeyi eksiksiz yaptı ,

Pazarlamacısı pazarlamak için bütün öğrendiği şeyleri eksiksiz uyguladı ,

Herkes işini iyi yapıyordu ama ;

Yazık oldu ,

TwitterTakip

1 comment:

Anonymous said...

yaşadığımız başarısız satışların bir tablosu gibi ,

çoğu zaman herkes işini iyi yapıyor ama sonuç olumsuz oluyor ,

bu konuya daha fazla değinirseniz memnun olurum ,

sevgilerle ,

yeşim erçetin ,

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us