21 October 2006

Turkcell , Telsim , Avea rekabeti ve reklamda konumlandırma ya da hizmet


Telsim yükselişte olduğu dönemde farklı bir reklam stratejisiyle çıkmıştı : cep to cep , gibi birçok uygulamayla her bireye ihtiyacı olan çözümü sunmayı hedeflemişti. Toplum ilişkilerinin farklılığını ve bu farklılığın yarattığı beklentiye cevap verebilecek her çözümü ufak paketler şeklinde sunuyordu. Daha fokus gruplara avantajlı çözümler sunarak cazibe yaratmaya çalışıyor , bu şekilde bir stratejiyle ön plana çıkmaya çalışıyordu.

Türkcell ‘in Özgür kızı ise tamamen imaj üzerine oturtulmuş bir reklamdı. Konuşmak özgürlüktür , hayata Türkcell ile bağlan, mesajı ürüne yönelik bir vurgudan daha ziyade bir yaşam tarzına vurgu yapıyor ve bu yaşam tarzıyla Turkcell arasında bir bağlantı kurmaya çalışıyordu.

Avea’nın son reklamları ise bize Türkiyenin en ucra köşelerinden sesleniyor. “ Lan ne işim var benim Iğdırın dağında “ tepkisi ilk anda insanın aklına gelse de reklam filmindeki doğallık , sempatik öğeler böyle bir tepkinin önüne geçiyor. Ancak yine de gündemde kalma , tüketiciyle doğal ve sempatik bir köprü kurma dışında, tüketiciye nasıl bir mesaj veriyor bu reklam ? Bugünki tüketicinin asıl problemi Türkiye’nin en ucra köşelerine gittiğinde karşılaştığı konuşamama problemi mi ?

TwitterTakip

1 comment:

Anonymous said...

oh be herkesin dilinde ve avea reklamını 250 kontore 250 kontör şeklindeki uygulamalarla destekliyor

metin olgun

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us