Pepsi ile maksimum tat ve Aysun Kayacı figürünün pepsi değerine kattığı olası katkı
Kural 1 : popülariteye çok fazla bulaşmayın bu , markanızın ayağının yere değerek yarına yönelik vaatlerinin boğulmasına neden olabilir
Kural 2 : Magazinleştiğinizde hemen kahraman olursunuz ama, sadece birkaç günlüğüne
Kural 3 : popüler kişilik marka olmak için değil, dikkat çekmek içindir
Pepsi, özellikle Türkiye pazarında bir türlü kendisini toparlayamadı. Şu durumda Pazar payı kola turka’nın altlarında seyrediyor. Bu durumu kotarmak için markaya yatırım yapmak yerine daha çok çeşit çıkartarak her alanda varolmayı seçti ama bunun da tek faydası ciroda hafif bir yükselme oldu.
Eksiye düşen ünlüye sarılır…
Son dönemde ses getirmek amacıyla Aysun Kayacı’ya reklamlarında rol verdi. Şekersiz maksimum tat imasıyla seks ile ilgili bir algılamayı birleştirerek daha çok akılda kalmayı ve dikkat çekmeyi hedefledi. Aysun Kayacı figürü ile de , görüntünün daha çabuk hazmedilmesini sağlayarak , ürünün kişiliğine maksimum şekersiz seksi bir tat katmasını bekledi
Seks sattırır mı yoksa bayağılaştırır mı ?
Üniversiteden yeni mezun olmuş bir reklamcının eline böyle bir ürün verdiğinizde , klasik şablonlarla hareket ederek , ürünün yanına ünlü bir kız koyup , biraz bacağını açıp seksi bir gülüşle de çalışmasını tamamlayacaktır. Biz bu filmi daha önce görmüştük…
Aysun Kayacının ünlü olması , mağazin gündemini meşkul etmesi dışında ifade ettiği değerlerin hangisiyle Pepsi’nin iletmek mesajlar uyuşuyor ? Bildiğim kadarıyla magazin programlarını en çok tercih eden kitle ev kadını olarak nitelediğimiz çalışmayan kesim , Pepsinin hedeflediği asıl kitle ise genç kesim olmalı… Pepsi burada gençlerin daha çok takip edip , model aldığı bir ünlüyü seçse daha doğru hareket etmiş olmaz mıydı ?
Ünlü ve popüler olma ile satın alma arasında ters bir denklem olabiliyor. Tüketici, bir kavgayı izler gibi sansasyonel olayların etrafında toplanabiliyor ama bu , kalabalığın bakış açısı her zaman takdir ve benimseme olmayabiliyor. Hatta tezat bir duygu oluşturup itici olarak dahi algılanabiliyor. Ünlü kişinin etrafındaki yanıltıcı kalabalığa bakıp ürününüzün yanına yerleştirdiğinizde sansasyonla yıpranmış kişilik ürününüzün kişiliğini de yıpratabiliyor. Ürününüz daha mesafe almadan bu kişiliğin ilettiği mesajlar altında boğularak kendisini ortaya çıkartamıyor.
Takip
Kural 2 : Magazinleştiğinizde hemen kahraman olursunuz ama, sadece birkaç günlüğüne
Kural 3 : popüler kişilik marka olmak için değil, dikkat çekmek içindir
Pepsi, özellikle Türkiye pazarında bir türlü kendisini toparlayamadı. Şu durumda Pazar payı kola turka’nın altlarında seyrediyor. Bu durumu kotarmak için markaya yatırım yapmak yerine daha çok çeşit çıkartarak her alanda varolmayı seçti ama bunun da tek faydası ciroda hafif bir yükselme oldu.
Eksiye düşen ünlüye sarılır…
Son dönemde ses getirmek amacıyla Aysun Kayacı’ya reklamlarında rol verdi. Şekersiz maksimum tat imasıyla seks ile ilgili bir algılamayı birleştirerek daha çok akılda kalmayı ve dikkat çekmeyi hedefledi. Aysun Kayacı figürü ile de , görüntünün daha çabuk hazmedilmesini sağlayarak , ürünün kişiliğine maksimum şekersiz seksi bir tat katmasını bekledi
Seks sattırır mı yoksa bayağılaştırır mı ?
Üniversiteden yeni mezun olmuş bir reklamcının eline böyle bir ürün verdiğinizde , klasik şablonlarla hareket ederek , ürünün yanına ünlü bir kız koyup , biraz bacağını açıp seksi bir gülüşle de çalışmasını tamamlayacaktır. Biz bu filmi daha önce görmüştük…
Aysun Kayacının ünlü olması , mağazin gündemini meşkul etmesi dışında ifade ettiği değerlerin hangisiyle Pepsi’nin iletmek mesajlar uyuşuyor ? Bildiğim kadarıyla magazin programlarını en çok tercih eden kitle ev kadını olarak nitelediğimiz çalışmayan kesim , Pepsinin hedeflediği asıl kitle ise genç kesim olmalı… Pepsi burada gençlerin daha çok takip edip , model aldığı bir ünlüyü seçse daha doğru hareket etmiş olmaz mıydı ?
Ünlü ve popüler olma ile satın alma arasında ters bir denklem olabiliyor. Tüketici, bir kavgayı izler gibi sansasyonel olayların etrafında toplanabiliyor ama bu , kalabalığın bakış açısı her zaman takdir ve benimseme olmayabiliyor. Hatta tezat bir duygu oluşturup itici olarak dahi algılanabiliyor. Ünlü kişinin etrafındaki yanıltıcı kalabalığa bakıp ürününüzün yanına yerleştirdiğinizde sansasyonla yıpranmış kişilik ürününüzün kişiliğini de yıpratabiliyor. Ürününüz daha mesafe almadan bu kişiliğin ilettiği mesajlar altında boğularak kendisini ortaya çıkartamıyor.
3 comments:
OPET REKLAMLARINDA TARKAN VE CEM YILMAZ OYNAMASAYDI HİÇ KİMSE YOLU BİR KAÇ KM UZATIP OPETE GİDİP YAKIT ALMAZDI, CEM YILMAZ EKRANDA CİP YEMESEYDİ CİPS SATIŞLARINDA O KADAR ARTIŞ OLMAZDI, PEPSİ YÖNETİCİLERİ DE DÜŞÜNMÜŞ BİZ AYSUN KAYACIYA 250 BİN YTL PARA VERMEZSEK DAHA DA GERİLERİZ DİYE DÜŞÜNMÜŞLER. BU BİR GERÇEK TÜRK İNSANI HER REKLAMDA BİR ÜNLÜYÜ GÖRMEZSE GİDİP O ÜRÜNÜ GÖRMEZ VEYA ALMAZ.TABİ O ÜNLÜYE VERİLEN PARA MÜŞTERİDEN ÇIKARTILIYOR. BENCE O RENAULT CLİO REKLAMI ÇOK GÜZEL OLMUŞTU.MOTOSİKLETLİ ADAMLA ÇEKİLEN REKLAM. BİR ÖPÜŞME SAHNESİ İÇİN 250 BİN YTL ABİ YAA. İNANIRMISINIZ MUSTAFA BEY BEN O PEPSİ MAX I İÇMEDİM.
İYİ ÇALIŞMALAR
Sedat düşüncelerinize aynen katılıyorum.Bence konuya bir da şu açıdan bakmak lazım nüfusununu %90 nın veya daha fazlasının müslüman olduğu bir toplumda seks ile dikkat çekilmesi ne kadar doğru..Hele bir de reklam konusu içecekse,yani demek istediğim bir parfüm reklamında kokuyla kadının çekiciliği arasında kadınsılıktan yararlanılabilinir.Ben bunu gıda sektöründe ülkemizde doğru bir paz.anlayışı olarak görmüyorum.. Bence pepsinin ürün çeşitliliğinden ziyade promosyon ve halkla ilişkiler faaliyetlerinden yararlanması gerektiğini düşünüyorum.Çünkü müşterinin bir dükkana girdiği zaman özellikle 'bana pepsi ver'veye kendisinin gidip direkt onu alması gerekir.Aksi takdirde coco cola gibi bir dünya deviyle rekabet etmesi imkansız gibi gözüküyor.Bu arada ben de pepsi max inanın hiç içmedim..
Türkiye'de ünlülerin kullanımının mantığını ben anlamış durumda değilim. Reklam ajanslarının ne düşündüğü ve şirket yönetimlerinin hangi sebeplerle kabul ettikleri meçhul. Türkiye'de üstelik ünlü kullandığınız zaman ünlü kişiye sadece parasını verip salıyorsunuz...Örneğin Turkcell Nil K reklamlarında oynatma kararı verdiğinde Nil'in gençler tarafından sevilme oranının çok düşük olduğunu araştirmalar ortaya koymuş ama reklam ajansı sahibinin ne düşündügü daha ağir basmiş sanırim.
Post a Comment