29 February 2008

Domino's pizza ve yeni kampanyası



Domino’s pizza yeni kampanyasında, siparişinizi evinize istemek yerine kendiniz gelip aldığınızda 1 adet pizzayı ücretsiz olarak veriyor.

Yaptığınız bir kampanya kimliğinizle uyuşmalıdır. Kimliğinizi ön plana çıkarmayan , kimliğinizin daha da belirginleşmesini sağlamayan bir kampanya kısa sürelidir ve ciro artışı dışında bir getiri sağlamaz.

Öncelikle Domino’s pizza ürünlerini hızlı servis ederek evlere ulaştırmasıyla farklılaşan bir firmadır. Dolayısıyla kampanyasını da bu mantık üzerine otutturmalı , bu algılamayı kuvvetlendirecek kampanyalara yönelmelidir. Böyle bir kampanyada ise evine sipariş veren bir müşteriyi daha fazla ödeyen , 1 ekstra üründen faydalanamayan durumuna düşürmüş olursunuz. Asıl sadık müşteriniz bu kampanyada ikinci plana atılmış , ihmal edilmiş olur.

Elbette eve yapılan servisin maliyeti buraya aktarılmış ve buradaki tasarruf da müşteriye yansıtılması gayet mantıklıdır. Ancak , sokak aralarında , işyerleri arasında bulunan Domino’s pizzanın bu kampanyası ile tüketici kitlesi nasıl örtüşür ve bir fayda sağlar ?


Domino’s pizzanın Ankaralı dönercilerle rekabet etme gibi yeni bir pazarlama yaklaşımı olabilir mi ::))

TwitterTakip

3 comments:

Anonymous said...

mustafa bey blogunuz cok guzel olmus basarılar dilerim.ben istanbuldayım ama ankaralıyım 3 yıldır burda yasıyorum oraları cok özledim.Ankara piyasasında marketing yapmak buraya göre bazı acılardan zor bazı açılardan çok kolay.ben yinede para para olan yerde kazanılır ilkesini guduyorum.Ankaraya donmeye hiç düşünmedim.benimde bir blogum var yeni yeni geliştiriyorum. pazarlamaturkiye.blogspot.com basarılar..

Anonymous said...

merhaba, sanırım bu kampanya Türkiye dışında geçerli. yazıyı okuduktan sonra hem dominos Türkiye'nin internet sitesini, hemde şubesine baktım ama bununla ilgili bir bildiri göremedim...

Anonymous said...

Türkiyede uygulanan bir kampanya ,

geçen hafta bir arkadaşım yaşamış ve ben de ondan dinledim ,

test etmek için Domino's pizzaya gidiyoruz , hediyesini de pazarlama köşesine gönderiyoruz::)))

mustafa zeyrek

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us