25 February 2008

TSK iletişim stratejisi , savaş taktiği ve sınır ötesi operasyon



TSK’nın basına dağıttığı metindeki şu cümle dikkat çekici : Kaçırılan askerlerin teslim edildiği tepe dümdüz edildi…

Sınır ötesi harekat, çatışmalarla devam ederken, arka planda da psikolojik bir savaş yürütülüyor. TSK iletişim tekniklerini de kullanarak sadece dağdaki militanları temizlemekle kalmayıp geri plandaki psikolojik destekle de mücadele ediyor

Ben olsam, daha da ileri giderek, o tepenin bombalanmış fotoğraflarını da yayınlar , önceki haliyle şimdiki halinin beraber görünebileceği bir fotograf karesini manşetlere taşırdım.

PKK daha önce o tepede askerleri teslim ederek üç beş çapulcu imajını yıkmaya , kamuoyu gözünde meşruiyet kazanmaya çalışmıştı. Bu fotoğraf karesiyle bir muhatap olma durumu yaratmaya çalışmış , sesini duyurmaya çalışmıştı.

Bu tür mücadelelerde simgeler gerçek güçten daha etkilidir. Simgeleri yıkabilirseniz algılamayı da değiştirebilirsiniz. Algılamanın değişmesi ise gücün ve desteğin azalması anlamına gelir

Savaşlarda kalenin düşmesi , komutanın ölmesi savaşın kaybedilmesi anlamına gelir. Bunlar gücü bir arada tutan simgelerdir.

Bugüne kadar bu terör olayının psikolojik yönü hep ihmal edildi.

Örneğin , Zap bölgesi sürekli haberlerde yer aldı , buradan sürekli bahsedildi ve adeta bir simge haline getirildi. Bu bölge ise bir türlü ele geçirilemeyip , 30 yıldır girilemeyen bir bölge olarak kaldı. Bu simgeleştirme aslında bir propaganda hatasıdır. Giremeyeceğiniz bir bölgeyi bu kadar simgeleştirmeniz bir anlamda karşıdaki rakibin güç gösterisi yapmasına fırsat sağlar.

Bunun yerine şu tür Bizans taktikleri de uygulanabilirdi.

Giriş yapmanın çok zor olduğu Zap bölgesinin haberlerde yer almasına çok fazla izin verilmez , burası bir bayrak haline getirilmezdi. Bunun yerine istediğiniz zaman girebileceğiniz , coğrafi açıdan uygun , daha zayıf bir kampın propagandası yapılırdı. Buradaki terörist sayısından , cephanelerden bahsedilir burası kamuoyu gözünde bir kale haline getirilirdi. Psikolojik üstünlük sağlamanız gereken doğru bir zamanda bu bölge ani bir baskınla ele geçirilir ve bayrak dikilirdi. Bu şekilde sanal hedefler yaratmak ve bunları yok etmek gerçek bir savaştan çoğu zaman daha etkilidir.

TwitterTakip

2 comments:

ferah said...

Mustafa bey yazınız gercekten güzel tşkkrlr.

Şirketler için imaj ,marka ,simge,me kadar önemli deyilmi.Müşteri gözünde nerdesiniz,rakipleriniz müşteri gözünde nerde;bunlara dikkat edilmeli.Daha bir cok şey söylenebilir bu konuda.

Anonymous said...

Bir pazara ikinci sırada girersiniz tüketcinin gözünde 2. sınıf bir vatanndaşsınız.Akılda kalan her zaman ilklerdir. Buna örnek olarak Pepsi, pepsi max ile şekersiz içecekle piyasaya girdi, aradan ne kadar zaman eçti, Coca Cola da Zero ile piyasaya girdi, ama şekersiz kola dendiği zaman akla gelen ilk Pepsi Max oluyor, TSK lerinden önce orda olan kimlerdi???
Bence fotoğrafların yayınlanması doğru bir düşünce değildir, bu konuda size katılmıyorum Mustafa Bey, iyi çalışmalar.
Sedat YILDIZ

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us