09 February 2008

söylemlerin karşı tarafta yarattığı etki


Her insanda karşısındaki insanın intibasıyla tutarlı olma eğilimi vardır.

Bir kişinin sizin hakkınızda olumsuz düşünmesinden daha kötü olan şey, olumlu bir şey düşünüyorken birden bunun tersine dönerek hayal kırıklığı yaşamasıdır.

Bir öğretmen ön sıralarda oturan çocuğa şöyle diyor : Levet çok zeki bir çocuktur…

Levet bu cümleyi işittikten sonra bakışlarında zeki görünmeye çalışan daha keskin bir bakışı hissedebilirsiniz. Bundan sonra o öğretmene karşı davranışlarında daha zeki bir intibaa bırakmak için çabalayacak ve asla aptal konumuna düşmek istemeyecek , bunun için azami bir gayret sarf edecektir.

Birkaç takım elbiseye bakmış ve kararsız kalmış , ne almak istediğini bilemeyen bir müşteriye : sanırım bunlar sizin tarzınız değil , kumaşa dokunuşunuzdan daha kaliteli bir şeyler almak istediğinizi hissediyorum , sanırım şuradaki vip serimiz sizin tarzınıza uyacaktır …

Bu andan sonra kararsız kalmış müşteriye yüklediğiniz özel bir zevke sahip olduğu intibası müşteri için bağlayıcılığı olan bir etkidir. Kararsız kalmış müşteri hemen ne istediğini bilen , kaliteyi arayan ve özel bir zevke sahip insan rolüne bürünecek , sizin intibaanızla tutarlı olmaya çalışacaktır

TwitterTakip

2 comments:

ferah said...

cok güzel ve kullanabilecegimiz bir davranış modeli ama bunu kumaşlardan,takım elbiselerden cok iyi anlayan bir dükyan sahibine toptan takım elbise satıcısı olarak yapma ve uygulama olasılıgı nedir sizcee.... yazıda belirtilmiş kararsız müşteri ibaresine dikkat edin lütfen benim bulundugum sektörde pazarlama yaparken bakışlerınızdan anlıyorlar ne düşündügünüzü ....

MUSTAFA ZEYREK said...

sektörde uzmanlaşmak , pazarlıkta tecrübeli olmak karşınızdaki insanı bu tür yaklaşımlara karşı daha dirençli kılabiliyor ,

ama insanın kendisini isbatlaması , iyi intibaa yaratması gibi duygular profosyonel insanlarda da etkileyici olabilir bence

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us