Bu işi de sen yap...
satış gibi , pazarlama gibi klasik meslek gruplarında çalışanlar istihdam ediyoruz ve yapılması gereken önemli işleri de bu çalışanların üzerlerine bindiriyoruz. Oysa başka departmanda çalışan bir kişinin o işi yapması biraz ilgilenmesi demektir. O işin sorumluluğunu hissetmez , o işte yoğunlaşamaz.
Örneğin , sektördeki değişim , gelecekteki yönelim , rakip firmalardaki ataklar… Rekabetin artması bu konuları kritik önemde olmasına neden oldu ama bu tür tahminleri , analizleri kimler yapıyor ? Satış temsilcileri…
Eğer bir firma yönetseydim içlerinden analiz yeteneği en kuvvetli olanı seçerek şöyle bir görev verirdim : geleceği tahmin et , senaryo üret , rakip darbe senaryoları oluştur , çılgın fikirler getir…
No comments:
Post a Comment