01 October 2006

İklimsa mağaza konsepti


Sabancı kurduğu İklim-sa mağazalarında sadece klima ve ısıtıcı satıyor ve birçok farklı markanın ürünlerine de yer veriyor .Bir ürün grubu üzerine oturmuş bir çeşitlilik sunuyor müşterisine. “Biz bu işi biliyoruz , bu işte uzmanız “ demenin bir başka yolu da durduğunuz noktanın sınırlarını ve ne olmadığınızı göstermek.

“Biz buyuz “ şeklindeki net konsept daha net mesajlar veriyor. Mesaj dağılmadan tüketici zihninde yer ediyor ve klima ihtiyacı doğduğunda somut bir çağrışıma yol açıyor.

Bu şekilde spesifik bir ürün üzerine oturtulan mağazalar müşterilerin ilk uğradığı nokta olmayı başarabiliyorlar. Bu noktalarda müşteriler fikir edinip kıyaslama yapabilme imkanı bulduğu için müşterileri çekmekte artı bir başarı sağlayabiliyorlar. Uzmanlık müşteriye güven veriyor ve hizmette daha pratik olabiliyorsunuz.

Ancak uzun vadede mağaza ürünün önüne geçebiliyor. Vestel bu riski göze alamadığı için diğer markaların mağazasına girmesinde temkinli. Müşteriyi çekmek için alternatif sunayım derken ürününüz ikinci planda kalabiliyor. Ürün satışınızı hızlandırmak için doğru ortamı yaratma çabası sizi farklı bir sektöre itebiliyor. Müşteriyi ürününüze yönlendirme gücünüzü yitirip bir alışveriş mekanına dönüşebiliyorsunuz. Alternatif bir cevapla müşteriyi ikna edebilecekken alternatif ürün kolaycılığı daha karsız bir mağazacılığa itebiliyor sizi.

Bu noktalar kontrol edilmezse İklim-sa Tekno-sa türü bir mağazacılık tarzına dönüşebilir.





TwitterTakip

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us