2009’un en rüküş reklamı… Seda Seyan ile Pepsi…
Seda Sayan ,Nil Karaibrahimgil ve Sinan Çetin… Aklı olmayan ve parası olan bir kurumun aklına gelebilecek ilk isimler.
Pepsi , gelecek nesil rüyasını , Seda Sayan’ın ev kadınlarının sofrasıyla değiştirmiş gözüküyor.
Yukarıdaki videoda görebileceğiniz reklamda Seda hanım ihtiyacı olanlara para ve kontör dağıtıyor. Akp’nin seçim başarısından etkilenmiş gibilerJ
Pepsi , bu reklamında yurt parası ve geçim sıkıntısı temalarını işliyor.Bu reklamdan gelecek sene seçimlere katılabilir , gibi bir öngörü ediniyoruz. Pepsi , sponsorluğunda Ayşe Özgün programları düzenlenip , karı-koca ilişkilerine de değinerek , toplumsal sorumluluklarını yerine getirebilirler J
Coca Cola , heyecan temasından mutluluk temasına doğru bir geçiş yaparken , Pepsi, bu reklamla nasıl bir algılama düzeyi yakalamayı hedefliyor ?
Coc Cola , rekabetinde yarışı kaybettiğini kabullenip daha popüler olmaya ve Coca Cola’dan arta kalanları mı toplamaya çalışıyor. Klasik bir Kristal Kola tavrı…
------ ***------
genç kitleye hitap eden markaların güncel problemlere hiç dokunmaması gerektiğini düşünüyorum. Problemler ve güncel hayat imajınızı aşağı doğru çekebilir. Sınırsız eğlenceyi , gençliği , geleceği vurgulayan bir algılamanın güncel hayattan uzak durması gerekir. Coca Cola , tüketicinin güncel hayattan sıkıldığında, onu bu hayattan mutluluğa taşıyacak bir algılama oluşturmaya çalışırken , Pepsi’nin bu hayatın içerisine girmeye çalışması başarısız bir girişim. Dikkat ederseniz Coca Cola kendisini bu hayatın dışında, sürekli heyecanın olduğu ayrı bir dünya’da konumluyor. Bu Dünya ile kendi dünyası arasına sınır çizmeye çalışarak , kendisini bu dünyadan kaçış olarak anlatıyor.
Takip
Pepsi , gelecek nesil rüyasını , Seda Sayan’ın ev kadınlarının sofrasıyla değiştirmiş gözüküyor.
Yukarıdaki videoda görebileceğiniz reklamda Seda hanım ihtiyacı olanlara para ve kontör dağıtıyor. Akp’nin seçim başarısından etkilenmiş gibilerJ
Pepsi , bu reklamında yurt parası ve geçim sıkıntısı temalarını işliyor.Bu reklamdan gelecek sene seçimlere katılabilir , gibi bir öngörü ediniyoruz. Pepsi , sponsorluğunda Ayşe Özgün programları düzenlenip , karı-koca ilişkilerine de değinerek , toplumsal sorumluluklarını yerine getirebilirler J
Coca Cola , heyecan temasından mutluluk temasına doğru bir geçiş yaparken , Pepsi, bu reklamla nasıl bir algılama düzeyi yakalamayı hedefliyor ?
Coc Cola , rekabetinde yarışı kaybettiğini kabullenip daha popüler olmaya ve Coca Cola’dan arta kalanları mı toplamaya çalışıyor. Klasik bir Kristal Kola tavrı…
------ ***------
genç kitleye hitap eden markaların güncel problemlere hiç dokunmaması gerektiğini düşünüyorum. Problemler ve güncel hayat imajınızı aşağı doğru çekebilir. Sınırsız eğlenceyi , gençliği , geleceği vurgulayan bir algılamanın güncel hayattan uzak durması gerekir. Coca Cola , tüketicinin güncel hayattan sıkıldığında, onu bu hayattan mutluluğa taşıyacak bir algılama oluşturmaya çalışırken , Pepsi’nin bu hayatın içerisine girmeye çalışması başarısız bir girişim. Dikkat ederseniz Coca Cola kendisini bu hayatın dışında, sürekli heyecanın olduğu ayrı bir dünya’da konumluyor. Bu Dünya ile kendi dünyası arasına sınır çizmeye çalışarak , kendisini bu dünyadan kaçış olarak anlatıyor.
No comments:
Post a Comment