03 May 2009

Chery reklamı , Jeep imajı ve Şafak Sezer figürü uyumu



Chery reklamını izlediğimde şöyle düşündüm ; reklamcı ne yapması gerektiğini doğru kavramış ama yapmak istediğini yapamamış

Elinizde chery ürünü olsaydı nasıl bir reklam düşünürdünüz ?

Reklamcı Çin imajından dolayı chery ürününü güvenilir bir noktaya taşıması gerektiği tesbitini doğru yapmış. Reklam sonundaki “Mermerler güvencesi ile” vurgusu bunu amaçlıyor. Reklamda hamam tellallarının Jeep’i yıkaması da ürünün sağlamlığına ve dayanıklılığına gönderme yapıyor. Reklamda kullanılan Türklüğü çağrıştırıcı öğeler de ürünü Çin gibi uzak bilinmez bir uzaklıktan alıp yerelleştirme yönelik bir adım. Bu kadar Türklük öğeleriyle bezenmesi , artık bizden biri, çağrışımında bulunabilir.

Bu reklamda bence parçalar doğru birleştirilmiş , tesbit doğru yapılmış ama ortaya çıkan bütün parçaların toplamını vermiyor.

Jeep gibi üst seğmente hitap eden bir imaj ürünün daha hassas bir şekilde yerelleştirilmesi gerekirdi.

Bir çiğ köfte reklamında kullanıldığında “ cuk” diye oturacak bu kadar yerel öğe Jeep söz konusu olduğunda sırıtıyor.

Ürün Türk halkının kabul edebileceği değerlere indirgenirken Jeep ile uyuşmayan , anlamsız bir resim ortaya çıkıyor.

Şafak Sezer burada seçilebilecek en yanlış kişidir. Ürünü kullanan ve temsil eden kişiliğin Tüketicinin kendisiyle özdeşleştirebileceği , daha artı değerler taşıyan bir figür olması gerekirdi.

Mermerler güvencesiyle getirilen bu ürün reklamına , pazarlama köşesi güvencesiyle Tüketicide doğru etkiyi yaratmayacağını söylüyor ve 10 üzerinden 4 veriyoruz.

TwitterTakip

2 comments:

Anonymous said...

çinin türkiyedeki marka algılanması kalitesiz ve alt gelir grubu olak algılanmaktadır.marka tercihi yapanlar üst gelir seviyeli riske girmeyen kolay para kazanan cebinde parası olan insan grubudur.türkiyede bir kesim vardırki sıfırdan gelme risk ile para kazanmayı öğrenmiş.zorluklarla mücade eden marka anlayışı olmayan.markasız ürünlerinde marka kadar kaliteli olabileceğine inananan yada sırf marka imajıyla değilde araştırarak alma kararına varan parası kısıtlı olan gruptur.bu grubun eğitim seviyesi düşüktür.bu gurup için jip çin malıda olsa onun için bi seviye atlamadır.çünkü bulunduğu konumda çin malı jiple bir üst seviyeye çıkmaktadır.araba konsept olayıdır.bence bu reklamla çin arabası konseptini belirlemekte kendine satış yapabileceği alanı oluşturmaktadır.jip araba otomotiv sektöründeki bu rekabette bu ürünün kendine yer bulabilmesi pazarda yerini alabilmesi için bundan daha güzel yapılabilecek bir reklam benim şu an aklıma gelmiyor.bence çok başarılı tamda alıcısına itaf edilmiş dikkat çekici alıma yönlendirici,türkiyedeki bi kişilik grubuna hazırlanmış reklam .ben 10 üzerinden 9 veriyorum.

Anonymous said...

Ben de arkadaşa katılıyorum. Reklamcı tam da müşterisinin istediği imajı vermiş. Jipler yeni moda olduğunda onları alanlar güç ve prestij sembolü bir taşıtla kendilerini ayrıştırmaya çalışıyordu. Koreli ürünler sayesinde bu ayrıştırma etkisini kaybetti. Sağlamlığı ne olursa olsun adı jip olan ürünü sırf gösteriş için almak isteyen bir müşteri kitlesi var. Ürün ve reklam tam onlara göre.

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us