İhtiyaç ekonomisinden değerler ekonomisine
Bugün için her bir ürün, gerçek değerinin % 40 oranında artı fiyata satılıyor. Ürünün gerçek değerinin üzerine binen %40 lık artı fiyat reklam , ambalaj ve tasarım gibi artı maliyetlerin üzerine eklenmesiyle oluşuyor.
Tüketici böyle bir maliyeti ödemeye niçin razı oluyor ? Ürünü basit bir şekilde, hiçbir reklam çalışması yapmadan sadece fonksiyonelliği ile sunsanız , daha ucuz olmasına rağmen niçin tercih edilmiyor ?
Toplumlarda nasıl bir değişim yaşandı ki yüzyıl önceki ihtiyaç ekonomisi yerini değerler ekonomisine bıraktı ? Sınırsız ihtiyaçlar ekonomik sistemin bir ucundaki yerini korurken, diğer uçtaki kıt kaynaklar nasıl bu kadar bollaşıp kendini pazarlamak zorunda kaldı ?
Takip
Tüketici böyle bir maliyeti ödemeye niçin razı oluyor ? Ürünü basit bir şekilde, hiçbir reklam çalışması yapmadan sadece fonksiyonelliği ile sunsanız , daha ucuz olmasına rağmen niçin tercih edilmiyor ?
Toplumlarda nasıl bir değişim yaşandı ki yüzyıl önceki ihtiyaç ekonomisi yerini değerler ekonomisine bıraktı ? Sınırsız ihtiyaçlar ekonomik sistemin bir ucundaki yerini korurken, diğer uçtaki kıt kaynaklar nasıl bu kadar bollaşıp kendini pazarlamak zorunda kaldı ?
No comments:
Post a Comment