04 January 2007

Müşteri ilişki dengesi ve aradaki mesafe

İyi bir oyuncu olmak kazandırır ama karşınızdaki oyuncunun kartlarını dahi hesaplayabilecek düzeyde iyi olmak, oyun bozdurur.

Hayatın içerisine, o kadar iyi yedirilmiş reklamlarla karşılaşıyoruz ki, bu reklamları başlı başına değerlendirdiğimizde, bir başarı örneği olarak değerlendiriyoruz. Reklam cephesindeki ataklar oldukça başarılı ve ışıltılı , dikkat çekme ve yeni olma gibi bütün kriterleri en iyi şekilde karşılıyor ; peki ama müşteri cephesindeki durum ?

Bugün radyo dinlerken , gaz kullanımı konusunda bir proğram dikkatimi çekti. Program son derece bilimsel bir düzeyde ilerliyor , gaz kullanmanın faydalarından , çevreye olan etkisinden bahsediyor ve daha sonra da gaz kullanımının mecburi hale getirildiği ülkelerden bahsederek, bir haber proğramını çağrıştırıyordu. Daha sonra , bu düzeyde ilerleyen proğram, birden bir reklam şovuna dönüyor ve programı sunan kişi ; işte biz bu yüzden Aygaz gazı öneriyoruz , Aygaz gaz en iyisi , bu gazı kullanın gibi şeyler söylemeye başlıyordu.

Bilinçli ve çevreye duyarlı kitleyi hedef alması açısından doğru bir yaklaşım olarak gözükebilir. Bu kitleyi çekmek için doğru bir giriş noktası olabilir , yani atak başarılı ama ya müşteri cephesindeki etkisi ? Bu reklamın arkasındaki oltayı gören müşteri, kendisini av gibi hissetmez mi ?

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us