05 January 2007

Pazarlıkta atılan geri adımın anlamı

İleri adım atarken çok iyi düşün ki tekrar geri adım atmayasın. Geri adım atmak, adımını bir adım geri çekmek demek değildir , pazarlığın başlangıcıdır. Geri adım attığını gören müşteri, bir adım daha geri adım atmanızı isteyecektir. Aynı geri adımı tekrar atmamak satıcıyı uzlaşmaz , taviz vermez konumuna itecektir. Gereksiz bir yanlış adımın maliyeti uzlaşmaz pozisyonuna düşmenizdir.

“ Kusura bakmayın ama firma prensiplerimiz bu şekilde “ savunması çok basit bir uzlaşmaz pozisyonunu üzerinizden atma şeklidir. Çoğu zaman işe yaramaz ve müşteriyi tatmin etmez ama o anki iletişiminizi de riske atmaz. Yanlış bir adım atmaktansa, klasik savunmalarla zaman kazanmak daha iyidir.

Bazen, satıcılar gereğinden fazla büyük laflarla, müşteriyi etkilemeye çalışırlar. Bu durumun dezavantajı da müşteri, satıcıdan yapabileceğinden daha fazla bir insiyatif beklentisine girmesidir.Bu insiyatifi göstermediğinizde de yine uzlaşmaz pozisyonunuz pekişir. Bu büyük laflar yine ileri doğru atılan yanlış bir adım örneğidir. Sınırlarınız olduğunuzu göstermek sizi bazen gereksiz çetin bir pazarlığın içerisine sürüklenmekten kurtarabilir.

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us