Örnek bir verimlilik analizi...
Müşterilerinizin %20 lik bir kısmı, toplam karınızın %80 lik bir kısmını getirir , kuralı bilinen ve gerçekliği olduğunu düşündüğüm bir kural.
Pazarlamakosesi adlı bloğumu ziyaret edenlerin % 80 lik bir kısmı ödevlerine yardım etmemi ister , ara sıra ziyaret ederek okuyup geçer vs. Geriye kalan % 20 lik bir kısım ise aktif olarak yorum yazar , iş teklifinde bulunur , bir proje üzerinde ortak çalışmak ister vs.
Ancak bu bloğun hangi özelliğinden dolayı bu %20 lik kesimin sizi ziyaret ettiğini kestirebilmek imkansızdır. Ayrıca geriye kalan %80 lik kısmın yarattığı hit oranı da bu %20 lik kesimin sizi ziyaret ediyor olmasını dolaylı yoldan sağlıyor olabilir. Daha spesifik konularda yazıp daha çekirdek bir okuyucu kitlesi oluşturmak gibi alternatif çözümler varsa da bu çekirdek grubun asıl verimli grup olacağını kim tahmin edebilir ?
Pazarlamakosesi blogunu bir şirket gibi düşünelim , bu yazılar bizim müşterilere sunduğumuz bir hizmet ve bu yazıları müşterilere ulaştırmanın da belirli bir maliyeti olsun.
Böyle bir tabloda verimli müşterilerin tesbitini nasıl yapabiliriz ?
Yorum gelen yazıların dökümünü çıkartıp , bu yazıların ortak noktalarını bulmak şirketinizin bundan sonraki hedef çizgisini verecektir. Ödev talebi gelen daha teorik yazıların daha az karlı müşterileri çektiği tesbit edilip, bundan sonraki stratejilerinizde teorik konulara değinilmeyecektir.
Bu tür bir verimlilik analizi, sizin daha çok kar getiren müşterilere odaklanabilmenizi sağlayacaktır.
Takip
Pazarlamakosesi adlı bloğumu ziyaret edenlerin % 80 lik bir kısmı ödevlerine yardım etmemi ister , ara sıra ziyaret ederek okuyup geçer vs. Geriye kalan % 20 lik bir kısım ise aktif olarak yorum yazar , iş teklifinde bulunur , bir proje üzerinde ortak çalışmak ister vs.
Ancak bu bloğun hangi özelliğinden dolayı bu %20 lik kesimin sizi ziyaret ettiğini kestirebilmek imkansızdır. Ayrıca geriye kalan %80 lik kısmın yarattığı hit oranı da bu %20 lik kesimin sizi ziyaret ediyor olmasını dolaylı yoldan sağlıyor olabilir. Daha spesifik konularda yazıp daha çekirdek bir okuyucu kitlesi oluşturmak gibi alternatif çözümler varsa da bu çekirdek grubun asıl verimli grup olacağını kim tahmin edebilir ?
Pazarlamakosesi blogunu bir şirket gibi düşünelim , bu yazılar bizim müşterilere sunduğumuz bir hizmet ve bu yazıları müşterilere ulaştırmanın da belirli bir maliyeti olsun.
Böyle bir tabloda verimli müşterilerin tesbitini nasıl yapabiliriz ?
Yorum gelen yazıların dökümünü çıkartıp , bu yazıların ortak noktalarını bulmak şirketinizin bundan sonraki hedef çizgisini verecektir. Ödev talebi gelen daha teorik yazıların daha az karlı müşterileri çektiği tesbit edilip, bundan sonraki stratejilerinizde teorik konulara değinilmeyecektir.
Bu tür bir verimlilik analizi, sizin daha çok kar getiren müşterilere odaklanabilmenizi sağlayacaktır.
3 comments:
her pazarlamacının bilmesi gereken rakamlardan bir tanesi.
Yazdığınız yazılar eğer bir hizmet ise cevap verenlerde size geri bildirimde bulunmuş kişilerdir. Buda sizin hizmet kalitenizi belirler. Ama bu bilgleri istatistiki bir formda formule edip bir optimizasyona giderseniz o zaman geri donuslerin sizde yarattığı verimi kaba taslak bir biçimde bulmuş olursunuz ki buda size daha iyi bir analiz yapmak için size bir veri demeti sunar diye dusunuyorum....
Yazdığınız yazılar eğer bir hizmet ise cevap verenlerde size geri bildirimde bulunmuş kişilerdir. Buda sizin hizmet kalitenizi belirler. Ama bu bilgleri istatistiki bir formda formule edip bir optimizasyona giderseniz o zaman geri donuslerin sizde yarattığı verimi kaba taslak bir biçimde bulmuş olursunuz ki buda size daha iyi bir analiz yapmak için size bir veri demeti sunar diye dusunuyorum....
Post a Comment