Toplum ve Pazarlama Kodu
Küstüm şarkısı uzun bir süre listelerde yer almıştı.
Sizce Türk insanı niçin bu şarkıyla kendisini bu kadar özdeşleştirmiş , bu şarkı niçin satmıştı?
Eğer şarkı içerisindeki hüzün , çekip gitme gibi arabesk duygular bir kitlenin duygusal altyapılarını oluşturuyorsa pazarlamacı ve reklamcı için bu bir strateji olabilir mi?Ya da umut , sevinç içeren reklamlar ne kadar başarılı olursa olsun yabancı kalabilir , istenen ilgiyi uyandırmayabilir hatta tüketiciyle ürün arasında bir mesafe yaratabilir mi?
Bir bayram günü kapının çalmasıyla " işte geldiler" diyen Kent şeker reklamının halen hatırlanır olması başarısının arkasında aceba reklamın içindeki yalnızlık , yaşlılık , eski gelenekler ve fondaki kemani müzik gibi arabesk unsurların vurgulanması mı yatıyor?
Bu reklamdaki senaryo ve vurguların hedefi küstüm şarkısının değdiği nokta mı? Bu toplumun 12 noktası hüzün mü?...
Yunan mitlerini incelediğinizde aşk , cinsellik , tanrıyı sorgulama öğelerinin ön planda olduğunu görürsünüz.Bu hikayeler bugüne kadar gelebildiğine göre o toplumda yer edinebildiğinin kanıtı yani o toplumun değerler kodudur.Yani 12 noktası.Türk toplumundaki mitleri incelerseniz karşılıksız aşk , mecnun gibi çöllere düşmeler , dağları delmeler gibi hikayelerin ağırlıklı olduğunu görürsünüz.
Peki bu mecnun mahallesinde hangi salyangoz satar? ...
Önce çivi vardı , çekiç çiviye göre sonradan bulundu.Bir pazarlamacı ve reklamcının elindeki çivi bu kültürel kodlara sahip Türk toplumudur , çekiç buna göre yapılmalıdır.Akbank reklamlarındaki su satarak küçük birikimlerini değerlendiren çocuğun reklam arkasındaki nostaljik müzik fonuyla bu toplumda giremeyeceği ev yoktur
Takip
2 comments:
Hocam yazılarınıza hayran kaldım. Tebrik ederim. Akbank hariç.. Küçük çocuğun oynadıpı reklam Garanti Bankasına aitti... Saygılarımla.
birkin bag
adidas tubular
nike cortez men
yeezy 700
kd shoes
yeezy shoes
jordan shoes
yeezy shoes
balenciaga
michael kors outlet online
Post a Comment