4 P or 4 B
Pazarlamanın 4 P’si gibi ezberleri tekrarlarken, pazarlama yönetiminizin daha merkezi bir hal alıp, müşterinize daha çok uzaklaştığınızı fark ettiniz mi ?
Bu tür ezberlerin anlamaktan daha ziyade yönetmeye meylettiğini , yönetmeye çalıştıkça bu tür ezberlere tekrar tekrar başvurarak doğru noktasında kendinizi sınırladığınızı…
4 P’nin Place prensibini günümüz network çağında halen rekabet üstünlüğü sağlayan önemli bir köşe taşı olarak görmek ne kadar doğru ? Price , doğru fiyatlama yani rakiplerinize göre satılabilir bir değerde olma ürününüzü bugün için ne kadar satılabilir kılar ? Promosyon, ürününüzün yanına bir ürün daha eklemek mi , yoksa ürün değeri üzerine çalışmak mı ürününüzü daha cazip kılar ?
Bir yönetici yalnızca elindeki verileri inceleyerek hareket eder. Bir işadamı ise hisleriyle risk alır , bilinmeyenin daha çok olduğu durumlarda hareket etme cesaretini gösterir. Elindeki 4 P verilerini kullanarak hareket eden bir pazarlamacı ancak ürünü yönetir , rakibine karşı pozisyonunu koruyabilir. Önemli olan 4 B (Bilinmeyen) durumunda ne yapabileceğinizdir.
Takip
Bu tür ezberlerin anlamaktan daha ziyade yönetmeye meylettiğini , yönetmeye çalıştıkça bu tür ezberlere tekrar tekrar başvurarak doğru noktasında kendinizi sınırladığınızı…
4 P’nin Place prensibini günümüz network çağında halen rekabet üstünlüğü sağlayan önemli bir köşe taşı olarak görmek ne kadar doğru ? Price , doğru fiyatlama yani rakiplerinize göre satılabilir bir değerde olma ürününüzü bugün için ne kadar satılabilir kılar ? Promosyon, ürününüzün yanına bir ürün daha eklemek mi , yoksa ürün değeri üzerine çalışmak mı ürününüzü daha cazip kılar ?
Bir yönetici yalnızca elindeki verileri inceleyerek hareket eder. Bir işadamı ise hisleriyle risk alır , bilinmeyenin daha çok olduğu durumlarda hareket etme cesaretini gösterir. Elindeki 4 P verilerini kullanarak hareket eden bir pazarlamacı ancak ürünü yönetir , rakibine karşı pozisyonunu koruyabilir. Önemli olan 4 B (Bilinmeyen) durumunda ne yapabileceğinizdir.
No comments:
Post a Comment