25 February 2007

Satıcı gündemi


Gazetecilikte kötü haberler en ön sayfada , büyük puntolarla verilir. Gazetecilik bir anlamda kötü haberi besleme becerisidir. Kötü haber beslenerek büyütülür , genelleştirilir , bu şekilde okuyucuya dokunacak bir noktaya ulaşılmış olur. Tüketiciyi ilgilendirecek bir noktaya gelecek kadar haber genelleştirilir ve büyütülür.

İnsanlar kötü haberlere karşı daha duyarlıdır. Önceden bilip önlem almak , zarar görmemek , haberdar olmak ister. Kötü haber daha çok konuşulduğu için tez yayılır.

Bazı satıcılar bunu keşfetmiş olmalı ki bazen rakip firmanın eksilerini yakalayarak artı puan toplamaya çalışma yolunu tercih ederler. Müşteriyi kazanma yaklaşımı yerine geleneksel tüccar yaklaşımıyla müşteriyi rakip firmadan caydırma yolu tercih edilir. Belki de bugüne kadar en çok kullanılmış olan basit bir ticari köşe kapmaca oyunu.

Rakip firmayı ne kadar küçültürseniz kendi firmanızı da aynı sahanın içerisine sokmuş olursunuz. Rakibinizi konuştukça durum ikili bir pozisyon halini alır.

Bir gazete gündeminden ayrıştırılamaz , gündemi neyse gazete de odur. Bir satıcının konuştuğu da aynı zamanda o kişinin ve firmasının resmi olarak algılanır.

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us