23 February 2007

Ürün ve İmaj


Ürünler aynıdır , imajlar ise farklı. Herkes benzer şekilde bir kalıp sabun üretir , ama kimse bir kalıp sabun satmaz. Tüketici seğmentini seçer ve bu seğmente uygun bir imaj paketlemesi yapar.

Eğer tek bir firma sabun üretebilseydi, genel kanınını aksine, yine de reklam yapılması gerekirdi. Reklam bir rekabet öğesi olduğu gibi, doğru tüketiciye doğru fiyatla ulaşmanın da bir yoludur.

Rekabet, üretim döneminin en önemli dengesiydi. Rekabet, ürünün arz olunduğu bir piyasada en önemli silahtı. Bugün, hangi firma için en önemli öğe diğer üretici ? Bugün için ibre rakip firmayı değil, tüketiciyi gösteriyor. İbre rakip firma üretiminde değil, tüketici beklentisinde.

Bugüne kadar tüketici gördüğüne inandı ; görmek , dokunmak , fonksiyonelliğine şahit olmak yeterliydi. Bugünkü inançları ve algılamaları yönetmek ise daha karmaşık ve uzun vadeli, birbirine bağlı bir süreç. Bugün için bunu tarif etmek , tanımlamak dahi güç.

Bir sigaranın, bir adamı nasıl gerçek bir adam yaptığını , bir parfümün bir kadını nasıl çekici bir kadın kıldığını hiç düşündünüz mü ? Bugün için artık kimse bir kutu sigara üretmiyor , erkeksi bir dokunuş , tavır , imaj asıl üretilendir.

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us