www.kuerila.com
Perde sektörünün şöyle bir gerçeği vardır. Tüketiciyi tatmin edici miktarda çeşit sunarsanız tüketicinin herhangi birini seçme şansı yüksektir , gereğinden fazla çeşit ise müşteriyi kararsız kılar. Gereğinden fazla çeşitle müşterinin karar vermesini ertelemiş olursunuz.
İnternet dünyası da biraz bu gerçeğe benziyor. Tüketicinin karşısına çıkan gereğinden fazla alternatif tüketiciyi bakıp geçen pasif bir izleyici konumuna sokuyor.
Sanal alemde eksik olan şey tüketicinin daha aktif katılımı.İlgiyi canlı tutabilmek , merak uyandırabilmek. Tüketiciye bir yanıtlar yığınından ziyade sorular verebilmek , düşündürebilmek.
İnternet satış sitelerinde hergün yüzlerce ürün görücüye çıkıyor. Bunlar, basit bir mantıkla ; madem insanlara ulaşabiliyoruz , bunu niçin ticarete dönüştürmeyelim , şeklinde uygulanan sanal bir satıcılık. Satış rakamlarını bilmiyorum ama gayet düşük olduğuna eminim.
Eğer tüketiciye diğerlerinden daha ucuza aldığını hissettiremezseniz fiyatın hiçbir önemi yoktur
www.kuerila.com bu sitelerden kendisini ayrıştırmayı başarmış bir örnek. Her saat belirli bir ürün piyasadaki en ucuz olma iddiasıyla satışa çıkıyor. Ürünler tüketicinin önüne yığılmıyor aksine seçilen tek bir ürün 1 saat için görücüye çıkıyor. Bu şekilde kamçılanan merak siteyi takip edilebilir bir site haline dönüştürüyor. Ürünlerin sürekli değişmesi siteye dinamik bir görüntü verirken , her saat ziyaret edilebilir bir güncellik sağlıyor.
Sanal alemde eksik olan şey tüketicinin daha aktif katılımı.İlgiyi canlı tutabilmek , merak uyandırabilmek. Tüketiciye bir yanıtlar yığınından ziyade sorular verebilmek , düşündürebilmek.
İnternet satış sitelerinde hergün yüzlerce ürün görücüye çıkıyor. Bunlar, basit bir mantıkla ; madem insanlara ulaşabiliyoruz , bunu niçin ticarete dönüştürmeyelim , şeklinde uygulanan sanal bir satıcılık. Satış rakamlarını bilmiyorum ama gayet düşük olduğuna eminim.
Eğer tüketiciye diğerlerinden daha ucuza aldığını hissettiremezseniz fiyatın hiçbir önemi yoktur
www.kuerila.com bu sitelerden kendisini ayrıştırmayı başarmış bir örnek. Her saat belirli bir ürün piyasadaki en ucuz olma iddiasıyla satışa çıkıyor. Ürünler tüketicinin önüne yığılmıyor aksine seçilen tek bir ürün 1 saat için görücüye çıkıyor. Bu şekilde kamçılanan merak siteyi takip edilebilir bir site haline dönüştürüyor. Ürünlerin sürekli değişmesi siteye dinamik bir görüntü verirken , her saat ziyaret edilebilir bir güncellik sağlıyor.
No comments:
Post a Comment