28 June 2008

İnsanlar günde 200 kelimeyle iletişim kuruyorsa...


Araştırmalar tüketicilerin reklamın % 60’lık kısmını çok hızlı biçimde unuttuklarını gösteriyor. Öyleyse , bu unutmaya karşı reklamı anımsatacak , çağrışımını kuvvetlendirecek öğelere yüklenmek mantıklı olmaz mı ?

İngilizce öğrenirken insanlar klasik olarak şöyle der ; normal bir İngiliz vatandaşı günde sadece 200 kelimeyle iletişim kurar

Bunun doğruluk payının olduğu bir gerçek. Öyleyse , bu 200 kelime seçilmeli , iyi analiz edilmeli ve bu kelimelerin üzerine yüklenmeli

İnsanın bir gün içerisinde kullandığı benzer kelimeler olduğu gibi gün içerisinde sürekli tekrarladığı zaman dilimleri de mevcuttur. Bir işe ara vermek , mola vermek , bir işi yapmaktan sıkılmak , kaçıp gitmek vs.

Bu ortak anlar da iyi analiz edilerek, bu zaman dilimleri üzerine ürün ya da mesaj kurgulanmalı

“Bi Biskrem versem “ reklamı bunun çok başarılı bir örneği… Reklam unutulabilir ama insanların hayatının içerisine dahil edebilecekleri “ bi biskrem versem “ espirisi hayattaki çağrışımını bulacaktır

espiri çok mu iyi ? Hayır… Ama kurgu ve bunun hayata uyarlanma yönü mükemmel…

TwitterTakip

1 comment:

Burcu Tüzün said...

Slogan güçlü az ve öz olmalı. "Bi biskrem versem" gibi. Reklam müziği yani jingle da bir o kadar önemli. Reklamı izlerken gözümüze sloganı sokmadan arkadan bir şekilde zihnimizde yer etti "bi bi bi bi bi bi biii, bi biskrem versemmm" diye...

Reklam ne kadar kalabalıksa o kadar karmaşa yaratıyor ve o kadar zorlaşıyor hatırlanması.

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us