19 June 2008

Müşteri ayak izleri


Din , siyaset gibi konularda konuşurken insanlar ne söylediğinizden ziyade neyi söylediğinize dikkat eder. Yıkılmaz ön yargılara sahiptirler ve bu önyargılar neticesinde , kendisine ne kadar yakın ya da uzak olduğunuz asıl ilgilendikleri konudur. Bu önyargılı bakış açısı sadece din ve siyaset ile sınırlı da değildir. Ticari anlayış , kültürel davranışlar gibi birçok konuda da benzer yaklaşımları gözlemleyebilirsiniz. Anlatmak ve ikna etmeye çalışmak çoğu zaman acemilerin başvurduğu uzun bir yoldur.

Eğer, fiyat en önemli öğe ise en önemli öğedir. Söylemek istediğinizi şu şekilde söylemek iyi bir başlangıçtır : bu ürün iyi bir fiyata sahip olmakla birlikte …

İlk cümleyi müşteri kurar, satıcı sadece devamını getirir.

Bir konuda iddialı olabilir , diğerlerine göre avantajlı olduğunuzu düşünebilirsiniz. Ama, sürekli bunu vurgulamak ve bu şekilde ikna etmeye çalışmak bir anlamda inatlaşmaktır.

Müşteri : Günümüzde gerçek aşkın bittiğini düşünüyorum

Satıcı : Bu kadar karamsar olma , halen gerçek aşka inanan insanlar var

Böyle bir ilerlemeden aşk doğmaz. Burada bir iletişim var, ama bu iletişim müşteri satıcı iletişimi değil. Satıcı son derece samimi bir biçimde kendi düşüncelerini açıklıyor , müşterinin izlerine basarak aynı tarafa kaymak yerine bir karşıtlık oluşturuyor.

Müşteri : Günümüzde gerçek aşkın bittiğini düşünüyorum

Satıcı : aslında doğru, çoğu şey materyal haline geliyor ama…

TwitterTakip

No comments:

free web site hit counters

Image Hosted by ImageShack.us
 
Image Hosted by ImageShack.us