Yanlış soruyu soran kişi genellikle doğru müşteridir
Bir mağada müşteri olarak bulunuyorum. Bu sırada bir bayan girerek , ufak bir tamirat yaptırmak istediğini söylüyor. Esnaf fazla bir tutar tutmayacağını tahmin ettiği iş için ” biz yapamayız , işler yoğun “ cevabını veriyor.
Yorum : ufak tamirat yaptırmak isteyen tüketici eğer başka bir mağazayı değil , o kişiyi tercih ediyorsa , bunun anlamı ; o tüketicinin sürekli müşterisi olduğu bir mağazası yok demektir. Yani , bu tüketici sadık müşteri haline getirilebilecek potansiyel bir müşteridir.
Müşteri tezgaha yaklaşıyor : pardon, bunu nasıl kullanacağımı bilmiyorum da , yardımcı olabilir misiniz ?
Tezgahtar memnun olmadığını ifade eden şikayetçi bir bakışla içinden “ gel de anlat “ şimdi , diyor
Oysa şöyle düşünmeliyiz : demek ki bu tüketiciye daha önce bunun nasıl kullanıldığını kimse anlatmadı , müşteri bunu izah edecek bir kişinin müşterisi değil…
Yorum : ufak tamirat yaptırmak isteyen tüketici eğer başka bir mağazayı değil , o kişiyi tercih ediyorsa , bunun anlamı ; o tüketicinin sürekli müşterisi olduğu bir mağazası yok demektir. Yani , bu tüketici sadık müşteri haline getirilebilecek potansiyel bir müşteridir.
Müşteri tezgaha yaklaşıyor : pardon, bunu nasıl kullanacağımı bilmiyorum da , yardımcı olabilir misiniz ?
Tezgahtar memnun olmadığını ifade eden şikayetçi bir bakışla içinden “ gel de anlat “ şimdi , diyor
Oysa şöyle düşünmeliyiz : demek ki bu tüketiciye daha önce bunun nasıl kullanıldığını kimse anlatmadı , müşteri bunu izah edecek bir kişinin müşterisi değil…

No comments:
Post a Comment